  • 1. Data: 2010-06-08 17:21:56
    Temat: Sklep-spam?
    Od: "NMan" <n...@p...pl>

    Chciałem kupić przez internet towar.Musiałem w sklepie przejść całą
    procedurę zamówienia [dane osobowe, internetowe, telefon komórkowy] a w tym
    akceptację regulaminu sklepu...Nie spodziewałem się takiego zapisu w
    regulaminie :"Rejestrując się w sklepie *******.pl wyrażasz pełną zgodę na
    otrzymywanie wiadomości e-mail z ****** *******.pl oraz nie klasyfikujesz
    ich jako SPAM."...
    Proszę o komentarze na w/w temat. Czy to jest poprawne prawnie? Czy
    zakupienie towaru i akceptacja regiulaminu upoważnia ten sklep do
    wykorzystania moich danych w dowolny sposób? Na przykład wysyłanie latami
    reklam? A może odsprzedanie moich danych i handel nimi? Czy to oznacza, że
    gdybym nie doczytał do końca [regulaminu sklepu] to na telefonie mogliby mi
    "wisieć" z reklamami, w skrzynce miałbym wciąz listy, a skrzynkę e-mail
    zapchaną ich reklamami ?
    Bo tak to zrozumiałem

    NMan

  • 2. Data: 2010-06-08 17:34:10
    Temat: Re: Sklep-spam?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zawsze mozesz cofnac zgode

  • 3. Data: 2010-06-08 17:54:43
    Od: "NMan" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hulurb$lu5$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > zawsze mozesz cofnac zgode

    Niby tak, choć często jest to trudne. Długo dostawałem kiedyś reklamówki
    książek i miałem spore trudności aby namierzyć sposób przerwania tych
    idiotyzmów.
    W przypadku o który pytam po prostu wstrzymałem się z zakupami i próbuję
    zrozumieć o co tu chodzi...Inna sprawa,że spytałem ich mailem o regulamin i
    SPAM;odpowiedzieli, że nie wysyłają SPAMU, i działają zgodnie z prawem bo
    tak im prawnik ustawił regulamin... Dalej nie rozumiem.
    Ponawiam pytanie: Czy taki zapis w regulaminie sklepu który kupujący musi
    [!]zaakceptować jest zgodny z prawem?

    NMan

  • 4. Data: 2010-06-08 18:12:09
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    generalnie rzecz biorac nie widze nic zlego w takim zapisie regulaminu

    mozna to interpretowac na akceptacje przesylania informacji handlowych tyle
    ze dosc niefortunnie sformulowana....
    moge sobie gdybac.

  • 5. Data: 2010-06-08 18:46:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Jun 2010 19:54:43 +0200, NMan napisał(a):

    > odpowiedzieli, że nie wysyłają SPAMU,

    No cóż, spam to jest niezamówiona informacja handlowa, a jak ty zgadzasz
    się to otrzymywać, to już faktycznie nie będzie spam :)

    > Ponawiam pytanie: Czy taki zapis w regulaminie sklepu który
    > kupujący musi [!]zaakceptować jest zgodny z prawem?

    Zapis - tak. To, że musisz go zaakceptować aby dokonać zakupu - nie.

  • 6. Data: 2010-06-08 19:07:28
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    Najprościej i najszybciej:
    zrób se te zakupy, odbierz towar i sie rozlicz ze sklepem a potem
    dokonaj "korekty" danych osobowych na brak danych osobowych, co tez
    muszą uczynić.
    A co ci zdążą za te 5dni przesłać to jakoś przebolejesz ;)

    pozdrawiam

    BagMan

  • 7. Data: 2010-06-09 15:29:59
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "BagMan" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > "korekty" danych osobowych na brak danych osobowych, co tez muszą uczynić.
    > A co ci zdążą za te 5dni przesłać to jakoś przebolejesz ;)

    Już pozamiatane.Dla ciekawostki wrzucę trochę okruchów.

    Chciałem kupić wodę toaletową za ok 120 zł.Zdecydowałem sie kupić ją jednak
    w opisywanej przeze mnie perfumerii.
    Po wypełnieniu wielu rubryk [telefon komórkowy obowiązkowy!] zakończyłem
    proces i dostałem wiadomość, że na e-mail muszę aktywować konto z którego
    składam zamówienie. Niestety na maila nie dostałem żadnej wiadomości przez
    ponad dobę.
    Poszukałem w sieci i znalazłem sklep bardzo podobny do mojego nieszczęśnika.
    Zamówiłem bez problemu i "towar w drodze"...
    Ciekawią mnie dalsze losy pierwotnego sklepu, któremu się wydaje, że
    handluje...a faktycznie to tkwi w swojej niemocy.
    Jak sądzicie:Bedę dostawał od nich Spam?

    NMan

  • 8. Data: 2010-06-09 15:35:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-09 17:29, Palik pisze:

    > Ciekawią mnie dalsze losy pierwotnego sklepu, któremu się wydaje, że
    > handluje...a faktycznie to tkwi w swojej niemocy.
    > Jak sądzicie:Bedę dostawał od nich Spam?

    Nie, ale zamówioną wodę toaletową owszem. ;)

    --
    spp