  • 1. Data: 2019-05-22 10:04:25
    Temat: Skarga na komornika a wlasciwosc miejscowa sadu
    Od: ń <...@...n>

    Dłużnik złożył skargę na komornika (wierzyciel nie zna treści skargi - czy sąd nie
    doręcza odpisu skargi wierzycielowi?) do sądu,
    przy którym działa komornik w mieście wierzyciela.
    Referendarz sądu przy którym działa komornik w mieście wierzyciela stwierdził sam z
    siebie niewłaściwość i przekazuje skargę sądowi
    właściwemu z uwagi na siedzibę dłużnika w odległym mieście.
    Czy jest jakiś myk, żeby jednak zatrzymać to postępowanie skargowe w mieście
    wierzyciela (łatwiejszy dostęp wierzyciela do akt, poza
    tym dłużnik to wielka instytucja państwowa mająca macki w swoim lokalnym sądzie ;)) ?

  • 2. Data: 2019-05-22 10:19:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-22 o 10:04, ń pisze:
    > Dłużnik złożył skargę na komornika (wierzyciel nie zna treści skargi -
    > czy sąd nie doręcza odpisu skargi wierzycielowi?) do sądu

    To źle zrobił, bo skargę składa się do komornika, a nie do sądu.

> [...]
    > mieście wierzyciela (łatwiejszy dostęp wierzyciela do akt, poza tym
    > dłużnik to wielka instytucja państwowa mająca macki w swoim lokalnym

    Zażalenie na postanowienie o przekazaniu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-05-22 10:25:55
    Od: ń <...@...n>

    > To źle zrobił, bo skargę składa się do komornika, a nie do sądu.

    Może dłużnik i złożył tę skargę za pośrednictwem komornika, jak pisałem wierzyciel
    nie otrzymał odpisu skargi, ale trafiła do sądu
    przy którym działa komornik w mieście wierzyciela, o czym wierzyciel dowiedział się
    dopiero otrzymując postanowienie o przekazaniu..

    > Zażalenie na postanowienie o przekazaniu.

    Raczej skarga na postanowienie referendarza sądowego, ale jakie zarzuty postawić i
    jak uzasadnić, żeby postępowanie skargowe
    pozostało w mieście wierzyciela?

  • 4. Data: 2019-05-22 10:49:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-22 o 10:25, ń pisze:
    > Raczej skarga na postanowienie referendarza sądowego, ale jakie zarzuty
    > postawić i jak uzasadnić, żeby postępowanie skargowe pozostało w mieście
    > wierzyciela?

    Powołać się na odpowiedni przepis regulujący właściwość sądu
    rozpatrującego taką skargę.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2019-05-22 12:15:45

    Przepis przepisem, ale są różne myki, np. windykatornie pozywały rzekomych
    wierzycieli przed sądami na przeciwległym końcu Polski
    dla utrudnienia rzekomym wierzycielom postępowań (np. wglądu do akt spraw)
    korzystając z myku, że na tymże końcu Polski "prowadzony
    jest rachunek bankowy wierzyciela".

    -----