  • 1. Data: 2019-05-20 16:35:14
    Temat: Ponowny podział działki budowlanej (zabudowanej) na dwie części
    Od: Marek <t...@f...pl>

    Witajcie,

    jest sobie działka budowlana (zabudowana), która powstała ze scalenia dwóch mniej
    więcej
    równych powierzchniowo działek, nazwijmy je A i B. Jeszcze przed podziałem, na
    działce A
    stał i stoi nadal dom, a po wielu latach został na tej scalonej działce postawiony
    garaż,
    którego jedna część stoi na obszarze działki A, a druga część na obszarze działki B.
    Po następnych kilku latach zaszła potrzeba ponownego podzielenia scalonej działki
    na dwie
    części, ale granica działek nie może być już w dawnym miejscu, bo na dawnej granicy
    stoi garaż.
    Pytanie: czy można tą działkę podzielić inaczej, niż było pierwotnie, czyli
    wyznaczyć
    granicę tak, aby cały garaż stał na działce B? Proszę o podstawę prawną.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2019-05-20 22:41:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2019 o 16:35, Marek pisze:
> [...]
    > garaż. Pytanie: czy można tą działkę podzielić inaczej, niż było
    > pierwotnie, czyli wyznaczyć granicę tak, aby cały garaż stał na

    A jakby poprzednio tam nie był tej granicy, to dałoby się podzielić? Co
    Cie interesuje, jak biegła przed laty ta granica?

  • 3. Data: 2019-05-21 08:15:44
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > A jakby poprzednio tam nie był tej granicy, to dałoby się podzielić? Co
    > Cie interesuje, jak biegła przed laty ta granica?

    Chodzi o to, że jeden taki geodeta twierdzi, że można przywrócić tylko
    poprzednią granicę działek, ale że stoi tam garaż, to w tym przypadku
    już nie można, dlatego się pytam, czy można zrobić nową granicę obok
    garażu.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2019-05-21 10:15:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-21 o 08:15, Marek pisze:

> [...]
    > poprzednią granicę działek, ale że stoi tam garaż, to w tym przypadku
    > już nie można, dlatego się pytam, czy można zrobić nową granicę obok

    ciężko powiedzieć, jedyne co nasuwa mi się, to ew problem z numerem
    hipotecznym, tu trzeba by pewnie zapytać, czy da się nadać jakiś
    sensowny. Ew tam bym poszukał odpowiedzi na Twój problem.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 5. Data: 2019-05-21 15:41:43
    Od: ń <...@...n>

    Kwestia, czy po nowym podziale zabudowa byłaby zgodna z prawem budowlanym (np.
    odległości, okna) i miejscowym planem
    zagospodarowania (np. wielkość działek), dostępem do drogi publicznej itp.
    Znam podobny przypadek, gdy nowa inna od planowanej granica stała się bardzo "zębata"
    z uwagi na budynki śmietników i stacji trafo.

    -----

  • 6. Data: 2019-05-22 12:50:37
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 21.05.2019 o 15:41, ń pisze:
    > Kwestia, czy po nowym podziale zabudowa byłaby zgodna z prawem budowlanym (np.
    odległości, okna) i miejscowym planem
    > zagospodarowania (np. wielkość działek), dostępem do drogi publicznej itp.

    Gdyby poprowadzić nową, równoległą do starej, granicę pomiędzy domem a garażem, to
    może być problem,
    bo odległość okna garażu od strony tej ewentualnej granicy do tej granicy jest może
    ze 2 metry max,
    a to zbyt mało, bo musi być minimum 4 metry. Chyba, że można skosem zrobić granicę
    albo zygzakiem?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 7. Data: 2019-05-22 23:39:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2019 o 08:15, Marek pisze:

> [...]
    > poprzednią granicę działek, ale że stoi tam garaż, to w tym przypadku
    > już nie można, dlatego się pytam, czy można zrobić nową granicę obok

    Moim zdaniem można. Jeśli te działki stanowią nadal dwa numery, to po
    prostu te z garażem trzeba będzie podzielić na nowo. Po za tym od czasu
    do czasu przecież przesuwa się granice w mapkach po stwierdzeniu, że te
    w terenie nie odpowiadają tym w mapkach.

    Prędzej widzę tu problem, ze ta wydzielona działka po nowemu może z
    jakiegoś powodu nie spełniać warunków samodzielnej nieruchomości
    (przykładowo brak dojazdu) i nie można jej wydzielić.

  • 8. Data: 2019-05-22 23:58:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2019 o 12:50, Marek pisze:

> [...]
    > granicy jest może ze 2 metry max,
    > a to zbyt mało, bo musi być minimum 4 metry. Chyba, że można skosem

    Mniejsze odległości wymagają zgody właściciela, a tej przecież obecny
    właściciel udzielić może.