  • 1. Data: 2005-02-25 08:02:13
    Temat: Skandal ze sprzedażą biletów na koncert U2
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam.
    Ciekawi mnie sprawa opisana na http://info.onet.pl/1059523,11,item.html
    Czy organizator nie łamie prawa unieważniając sprzedawane na allegro po
    zawyżonej cenie bilety?

    Pzdr greo

  • 2. Data: 2005-02-25 19:08:06
    Temat: Re: Skandal ze sprzedażą biletów na koncert U2
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Sprzedający te bilety dopuszczają się wykroczenia, bowiem zakup biletów w
    celu ich odsprzedaży z zyskiem jest zabroniony (art. 133 kw). Ta konstatacja
    powoduje, że można ścigać osoby wprowadzające bilety na wtórnym rynku
    powyżej ceny nominalnej.

    No ale nie ma już przepisu zakazującego zakupywania takiego biletu, toteż
    nie widzę podstaw do ściganie nabywców, a tym bardziej niedopuszczania do
    wejścia na koncert. Zresztą nie bardzo wyobrażam sobie od strony
    technicznej, jak organizatorzy odróżnią pierwotnych nabywców od osób, które
    nabyły bilety od pośrednika. Przy takim tłumie osób, to nawet nie są w
    stanie wyłowić takich osób, gdyby nawet ochrona dysponowała jakimś wykazem
    unieważnionych biletów. Pomijając brak podstaw takiego unieważnienia.

    Tak więc generalnie, to jest jakieś wymachiwanie szabelką nie mające
    racjonalnych możliwości realizacji.

  • 3. Data: 2005-02-25 19:37:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > No ale nie ma już przepisu zakazującego zakupywania takiego biletu, toteż
    > nie widzę podstaw do ściganie nabywców, a tym bardziej niedopuszczania do
    > wejścia na koncert.

    Próbują podciągnąć pod pomocnictwo zawarte w art.133.
    Że gdyby nie kupujący to koników by nie było.

    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2005-02-25 21:31:33
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    > Witam.
    > Ciekawi mnie sprawa opisana na http://info.onet.pl/1059523,11,item.html
    > Czy organizator nie łamie prawa unieważniając sprzedawane na allegro po
    > zawyżonej cenie bilety?

    A czy te bilety sa imienne? Bo jesli nie, to moim zdaniem organizator lamie
    prawo. Co prawda jest w tym kraju taki glupi przepis, ze kto odsprzedaje
    bilety na imprezy z zyskiem ten podlega karze, ale sam bilet waznosci w tym
    momencie nie traci.
    Swoja droga, absurdalna sprawa. Bilet jest takim samym towarem jak kazdy
    inny, zakaz handlowania biletami to czysty nonsens. Nie sadze zeby istnial
    jeszcze jakis kraj, w ktorym obowiazywalby taki przepis.

    A.

  • 5. Data: 2005-02-25 22:05:50
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > zakaz handlowania biletami to czysty nonsens. Nie sadze zeby istnial
    > jeszcze jakis kraj, w ktorym obowiazywalby taki przepis.

    Pozwole sie nie zgodzic. Nie jest to nonsens. Chodzi tu o to, zeby jak
    najwieksze rzesze ludzi mialy dostep do imprez kulturalnych. "Koniki"
    odsprzedajac bilety z zyskiem (a wiec po cenie wyzszej) ograniczaja w ten
    sposob dostep do konsumpcji dobr kulturalnych ubozszej czesci spoleczenstwa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-02-25 22:29:45
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odsprzedajac bilety z zyskiem (a wiec po cenie wyzszej) ograniczaja w ten
    > sposob dostep do konsumpcji dobr kulturalnych ubozszej czesci

    Tak bylo w prl-u. Teraz lud pracujacy miast i wsi ma te same prawa co
    wszyscy pozostali. Zreszta organizatorzy takich koncertow nie robia ich "dla
    spoleczenstwa" tylko dla zysku. I tak jest na calym swiecie, nie rozumiem
    dlaczego Polska mialaby byc wyjatkiem?

    A.

  • 7. Data: 2005-02-25 23:19:38
    Od: "Kubaz" <k...@W...tlen.pl>

    > Witam.
    > Ciekawi mnie sprawa opisana na http://info.onet.pl/1059523,11,item.html
    > Czy organizator nie łamie prawa unieważniając sprzedawane na allegro po
    > zawyżonej cenie bilety?

    A ja mam takie pytanko - kupilem np. 2-3 bilety za 100 zl na jakas impreze,
    2 dni przed rozpoczeciem cos mi wypada i bilety sa wolne i chce sprzedac,
    czy musze za nie wziasc maks 100 zl skoro inni daja mi 1000? Jak to jest w
    takich przypadkach?

    --
    Kubaz

  • 8. Data: 2005-02-25 23:43:43
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> naskrobał/a w

    > Próbują podciągnąć pod pomocnictwo zawarte w art.133.
    > Że gdyby nie kupujący to koników by nie było.

    LOL
    Jakby nbie sprzedawali konikom, to ci by nie mogli odsprzedawać ich
    później. Albo: jakby nie organizowali koncertu, to chętnych na zakup
    biletów od koników by nie było.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    2+2=5, w tym 1 to podatek VAT.

  • 9. Data: 2005-02-26 10:15:12
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Leszek" <l...@p...fm> popełnił 25 lut 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:cvnuq6$el6$1@opal.icpnet.pl:

    > Próbują podciągnąć pod pomocnictwo zawarte w art.133.
    > Że gdyby nie kupujący to koników by nie było.
    Onegdaj okradziono mi piwnicę, umorzenie - niewykrycie sprawców.
    Myślałem, że sprawa zamknieta - zapomniałem.
    Po przeczytaniu powyższego drżę z niepewności czy nie zostanę
    oskarżony za współudział - poprzez trzymanie w tejże piwnicy
    rzeczy umożliwiających, po sprzedaży, zakup tanich win owocowych.
    Nie wiem tylko czy bedzie to współudział w kradzezy czy może
    w rozpijaniu nieletnich, co robić Droga Nadinterpretująca Redakcjo?!
    ;) MSPANC

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2005-02-26 10:47:52
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem tylko czy bedzie to współudział w kradzezy czy może w rozpijaniu
    > nieletnich, co robić Droga Nadinterpretująca Redakcjo?!

    Za karę nie pójdziesz na koncert.
    Wszelkie odwołania od tej decyzji będą odrzucane auomatycznie;)

    Pzdr
    Leszek