    From: Schpakoo! <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sila wyzsza
    Date: Wed, 26 Nov 2003 11:43:06 +0100

    Witam serdecznie!

    Proszę szanownych grupowiczów o pomoc w zdefinowaniu pojęcia jak w
    temacie. Potrzebuję rozszerzyć swoją wiedzę w celu prawidłowego spisania
    umowy. Stąd moje pytanie: czy siła wyższa ma jakąś konkretną definicję w
    polskim prawie, czy też można ją dowolnie definiować w umowie? Czy mogę
    np. uznać za siłę wyższą zatrzymanie transportu przez policję z powodu,
    np. przekroczenia prędkości przez kierowcę, jeżeli wpisałbym takie coś w
    umowę (przepraszam za przejaskrawiony nonsens), czy też muszę się
    trzymać definicji gdzieś zapisanej?

    Pozdrawiam

    Tomek