  • 1. Data: 2003-08-04 09:55:09
    Temat: Schronisko dla zwierzat
    Od: "Piotr Serwin" <l...@n...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!
    Piszę na tą grupę,gdyż mam problem z ekspansją mojego sąsiada.
    Ja wraz z kilkoma rodzinami mieszkamy na podwórku na którym usytuowana jest
    lecznica dla zwierząt.Właściciel lecznicy ma zamiar wybudować obok naszych
    mieszkań schronisko dla zwierząt.
    Kilka miesięcy temu nie dostał jednak na to zezwolenia.Teraz ponownie
    wystąpił do Nadzoru Budowlanego o pozwolenie na budowę.Lecz nie chodzi mu o
    schronisko tylko o kompleks dla potrzeb rannych i bezdomnych zwieząt -co w
    praktyce oznacza że będzie to schronisko.
    Ustawa weterynaryjna jednoznacznie określa warunku budowy :

    "Schronisko dla zwierząt powinno być zlokalizowane w miejscu oddalonym o co
    najmniej 300 m od siedzib ludzkich, obiektów użyteczności publicznej,
    obiektów przetwórstwa rolno-spożywczego, wytwórni środków żywienia zwierząt,
    zakładów utylizacyjnych, rzeźni, targów, spędów, ogrodów zoologicznych oraz
    innych miejsc gromadzenia zwierząt"

    Wokół planowanej budowy znajdują się mieszkania prywatne,plac targowy na
    którym odbywają się targi zwierzętami,warzywami,owocami,jest kilka hurtwowni
    spożywczych,hurtownie chemiczne,hurtownia lodów,oraz zakład prodkujący
    kremy,wafle itp.
    I to wszystko w promieniu od 100-200 m od planowanej budowy.
    Sąsiad który planuje tę inwestycję specjalnie nie mówi o budowie schroniska.
    Wszyscy właściciele w/w podmiotów godspodaczych,mieszkańcy są przeciwni
    planowanej budowie.Boimy się jednak iż nadzór budowalny pozytywnie
    zaopinijuje pomysł sąsiada i wkrótce pod naszymi drzwiami powstanie
    schronisko.
    Dlatego bardzo proszę szanownych grupowiczów o pomoc.Gdzie możemy się
    zwrócić ? gdzie złozyc ewentualne odwolania ?

    Bęcde wdzieczny za wszelką pomoc i porady

    Z wyrazami szacunku

    Piotr