  • 1. Data: 2002-02-22 10:03:32
    Temat: Samochód - darowizna tylko połowy?
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Sprawa jest chyba nietypowa.

    Otóż jest sobie właściciel samochodu. Ten właściciel chce podarować
    swojemu synowi połowę samochodu (zrobić z niego współwłaściciela). Czy
    wystarczy forma umowy cywilnej, czy trzeba notarialnie? Co wtedy będzie
    z ulgami ubezpieczeniowymi samochodu - czy ulga zostanie 'przepołowiona'
    na dwie części pomiędzy dwóch współwłaścicieli czy dotychczasowy
    właściciel będzie miał pełną ulgę a nowy współwłaściciel będzie na ulgi
    pracował od początku?

    Berberek

  • 2. Data: 2002-02-22 10:51:06
    Temat: Re: Samochód - darowizna tylko połowy?
    Od: "Artur Witak" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Lankowski" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na dwie części pomiędzy dwóch współwłaścicieli czy dotychczasowy
    > właściciel będzie miał pełną ulgę a nowy współwłaściciel będzie na ulgi

    Cześć...
    byłem w podobnej sytuacji i przechodziłem przez część tych zagadnień, więc
    odpowiadam:
    wystarczy wypisać umowę darowizny..(wzor znajdzesz w necie), z tą umową do
    Pani w Skarbowym,
    wykupić znaczki, uiścić opłatę itd..(ciekawostka..do pewnej darowanej
    kwoty kiedyś to było
    ok 4000 zł, nie trzeba płacić podatku ? albo czegoś tam nie trzeba
    płacić i wychodzi taniej )
    i masz załatwioną stronę umowy.
    Z umową do Wydziału Komunikacji i tam na podstawnie umowy wpiszą
    współwłaściciela
    (następna rzecz warta podkreślenia-w WK muszę być obie osoby, w sensie
    właściciel i nowy współwłaściciel).
    I masz załatwiony komplet ze strony darowizny.
    A co do ubezpieczenia... to zmieniły się ostatnio chyba warunki i w
    zależności od Towarzystwa są różne. Najlepiej jak byś się dowiedział
    bezpośrednio u swojego Ubezpieczyciela.

  • 3. Data: 2002-02-22 14:50:23
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Maciej Lankowski wrote:

    > Otóż jest sobie właściciel samochodu. Ten właściciel chce podarować
    > swojemu synowi połowę samochodu (zrobić z niego współwłaściciela). Czy
    > wystarczy forma umowy cywilnej, czy trzeba notarialnie? Co wtedy będzie

    Darowizn nie trzeba dokonywać notarialnie (poza nieruchomościami).

> [...]
    > na dwie części pomiędzy dwóch współwłaścicieli czy dotychczasowy
    > właściciel będzie miał pełną ulgę a nowy współwłaściciel będzie na ulgi

    Nowy współwłaściciel nie przystąpi automatycznie do umowy ubezpieczenia
    (przynajmniej na razie, po jej wygaśnięciu może przystąpić do nowej).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.