  • 1. Data: 2007-04-12 14:07:17
    Temat: Sad drugiej instancji zmienil wyrok
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

    Witam
    Moze ktos mnie oswieci bo nie wiem co robic. Sprawa cywilna - wygrywam w I
    instancji. Przegrana strona odwoluje sie. Sad Okregowy zmienia wyrok na moja
    niekorzysc - nie przekazuje sprawy do ponownego rozpatrzenia tylko zmienia
    wyrok - mozna tak robic? Jak moge sie teraz odwolac od takiego wyroku -
    jakies zazalenie, skarga?
    Bede wdzieczny za wszelkie info.

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2007-04-12 14:11:40
    Temat: Re: Sad drugiej instancji zmienil wyrok
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 12 Apr 2007 16:07:17 +0200, Piotr napisał(a):

    > Sad Okregowy zmienia wyrok na moja
    > niekorzysc - nie przekazuje sprawy do ponownego rozpatrzenia tylko
    > zmienia wyrok - mozna tak robic? Jak moge sie teraz odwolac od takiego
    > wyroku - jakies zazalenie, skarga?

    Można tak zrobić.
    Możesz wnieść kasację, oczywiście, jeśli sprawa spełnia wymogi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-04-12 14:29:34
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

    > Można tak zrobić.
    > Możesz wnieść kasację, oczywiście, jeśli sprawa spełnia wymogi.

    W takim razie napisze kasacje. I pytanie - jesli kasacja bedzie na moja
    korzysc to jaki bedzie dalszy los sprawy? Zostanie cofnieta do I instancji
    czy II (tej, ktora zmienila wyrok)? No a jesli kasacja bedzie na niekorzysc
    to juz chyba koniec ;-(

    Piotr

  • 4. Data: 2007-04-12 19:16:52
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Piotr napisał(a):

    > W takim razie napisze kasacje.

    uprzejmie watpie - trzeba sie na tym znac i jest przymus adwokacki.

    I pytanie - jesli kasacja bedzie na moja
    > korzysc to jaki bedzie dalszy los sprawy? Zostanie cofnieta do I
    > instancji czy II (tej, ktora zmienila wyrok)?

    po pierwsze nie wiadomo co to byla za sprawa i czy w ogole przysluguje
    Ci kasacja. Moze juz jest "po ptakach"...

    No a jesli kasacja bedzie
    > na niekorzysc to juz chyba koniec ;-(

    postepowanie sadowe kiedys sie musi zakonczyc, Konstytucja gwarantuje
    dwie instancje, a nie trzy lub piec... I nie gwarantuje wygranej kazdemu.

    moze napisz, czemu w Twojej ocenie wyrok jest niesprawiedliwy
    (domyslam sie, ze takie masz zdanie), to sprobujemy cos
    odpowiedziec... Jasnowidzow tutaj raczej nie ma.

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 5. Data: 2007-04-12 19:29:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > uprzejmie watpie - trzeba sie na tym znac i jest przymus adwokacki.

    W cywilnym AFAIR nie ma...
    O ile sie np samemu pracuje jako adwokat lub radca, lub tez posiada tytul
    doktora prawa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-04-13 06:39:24
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

    > uprzejmie watpie - trzeba sie na tym znac i jest przymus adwokacki.

    Kurcze - nie kazdy jest taki madry jak Ty wiec chyba nie przysluguje mi
    kasacja bo sie na tym nie znam...

    > po pierwsze nie wiadomo co to byla za sprawa i czy w ogole przysluguje Ci
    > kasacja. Moze juz jest "po ptakach"...

    Przysluguje - dowiadywalem sie

    > postepowanie sadowe kiedys sie musi zakonczyc, Konstytucja gwarantuje dwie
    > instancje, a nie trzy lub piec... I nie gwarantuje wygranej kazdemu.

    Z tym sie zgodze

    > moze napisz, czemu w Twojej ocenie wyrok jest niesprawiedliwy (domyslam
    > sie, ze takie masz zdanie), to sprobujemy cos odpowiedziec... Jasnowidzow
    > tutaj raczej nie ma.

    Sad II instancji zakwestionowal zeznania bieglego, na podstawie ktorych
    wygralem w I instancji i wzial pod uwage opinie urzednika, ktory na prywatne
    zlecenie przeciwnej strony ja sporzadzil.

    A to jest naruszenie tego orzeczenia:

    2002.04.12 wyrok SN I CKN 92/00

    1. Nie może być traktowana jako dowód w procesie opinia biegłego, choćby
    był nim stały biegły sądowy, sporządzona na piśmie na polecenie strony i
    złożona do akt sądowych. Prywatne ekspertyzy opracowane na zlecenie
    stron, czy to w toku procesu, czy jeszcze przed jego wszczęciem należy
    traktować, w razie przyjęcia ich przez sąd orzekający, jako wyjaśnienie
    stanowiące poparcie, z uwzględnieniem wiadomości specjalnych, stanowiska
    stron. W takiej sytuacji, jeżeli istotnie zachodzi potrzeba wyjaśnienia
    okoliczności sprawy z punktu widzenia wymagającego wiadomości
    specjalnych, sąd powinien według zasad unormowanych w kodeksie
    postępowania cywilnego dopuścić dowód z opinii biegłego.

    2. Oparcie rozstrzygnięcia na prywatnych ekspertyzach złożonych w innym
    procesie jest przede wszystkim naruszeniem przepisów kodeksu, które
    regulują zasady przeprowadzenia dowodu z opinii biegłego.

    Piotr

  • 7. Data: 2007-04-13 08:26:17
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    SDD napisał(a):
    > Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W cywilnym AFAIR nie ma...
    > O ile sie np samemu pracuje jako adwokat lub radca, lub tez posiada tytul
    > doktora prawa.

    gratuluje refleksu:-(
    sadzisz, ze delikwent, ktory na liscie obwieszcza wydarzenie pt. "Sad
    drugiej instancji zmienil wyrok" jest prawnikiem ????
    pewnie Ty tez...

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 8. Data: 2007-04-13 14:19:40
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

    Juz chyba wiem dlaczego Sad II instancji zmienil wyrok. Pelnomocnik
    przeciwnej strony jest synem jednego z sedziow tego Sadu. A wiec chwala
    sprawiedliwosci ;-(

    Piotr

  • 9. Data: 2007-04-13 19:17:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Możesz wnieść kasację, oczywiście, jeśli sprawa spełnia wymogi.

    Kasacji już nie ma ;) Jest skarga kasacyjna.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 10. Data: 2007-05-11 10:35:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 13 Apr 2007 16:19:40 +0200, Piotr napisał(a):

    > Juz chyba wiem dlaczego Sad II instancji zmienil wyrok. Pelnomocnik
    > przeciwnej strony jest synem jednego z sedziow tego Sadu. A wiec chwala
    > sprawiedliwosci ;-(

    No więc wszystko jasne. Sąd był niesprawiedliwy, i wogóle masoni,
    cykliści i Żydzi.

    p. m.