  • 1. Data: 2002-10-15 20:52:02
    Temat: SPADEK a BANK
    Od: "coolio " <c...@N...gazeta.pl>

    witam,
    mam pytanie w sprawie dosc szczegolnej.
    otoz chodzi o spadek po zmarlej ktora pozostawila w banku na lokacie swoje
    oszczednosci. Sek w tym ze prawnymi spadkobiercami jest rodzina czyli corki co
    w tym przypadku spowodowalo niemale zamieszanie gdyz czynnik ludzki ( kobiecy
    ? ) doprowadzil do sytuacji duzych niejasnosci. Otoz jedyna osoba ktora wie w
    jakim banku pieniadze byly zdeponowane jest jedna z corek. Sek w tym ze nikomu
    nie chce ujawnic informacji gdzie i jaki to bank. Na pozwie sadowym ktory
    doprowadzil do wyroku o spadku ( podzial po 1/3 na kazdego ze spadkobiercow )
    nie ma mowy o tym jaki to bank jaka kwota itp. Sad rozklada rece, kacelaria
    adwokacka rowniez, wszyscy wskazuja na "porozumienie" ze spadkobierca ktory
    wiec co to za bank i gdzie. Sek w tym ze "zorientowana" strona ani mysli
    ujawniac takie informacje, gdyz jej celem jest zawladniecie calym wkladem
    pienieznym w banku o czym swiadczyc moze fakt iz calosc zalatwiana byla poza
    plecami pozostalych stron...

    wiec moje pytanie brzmi czy sa jakiekolwiek inne mozliwosci poza chodzeniem od
    banku do banku czy tez "ublaganiu" strony, by dowiedziec sie gdzie ulokowane
    sa pieniadze przewidziane do podzialu spadkowego ?

    pozdrawiam
    coolio

  • 2. Data: 2002-10-15 22:04:53
    Temat: Re: SPADEK a BANK
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "coolio " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    ulokowane
    > sa pieniadze przewidziane do podzialu spadkowego ?

    A duzo tych bankow jest w okolicy, w ktorej mieszkala zmarla?

    Moze wystarczy napisac do central kazdego z tych bankow, jezeli wedrowka po
    oddzialach nie przyniesie rezultatow.

    Poza tym popytaj tez na pl.biznes.banki.

    Karol

  • 3. Data: 2002-10-16 08:57:20
    Od: gryz0N <g...@i...pl>

    coolio <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >pienieznym w banku o czym swiadczyc moze fakt iz calosc zalatwiana byla poza

    jezeli podzial jest po 1/3 na kazdego ze spadkobiercow to niemozliwe
    jest aby jeden ze spadkobiercow mogl 'zawladnac' caloscia.
    Bank powinien wyplacic wklad tylko osobie ktorej nalezy sie jakas
    czesc wkladu przedstawiajac pismo z sadu o nabycie spadku i tylko w
    tej czesci ktora przysluguje.

    ps.Nie jestem prawnikiem,bankowcem itd. Pisze z wlasnego doswiadczenia
    z podobna sprawa.

    [ Gregor "gryz0N" || gryzon(at)irc.pl || GG 742786 ]

  • 4. Data: 2002-10-16 12:43:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ > otoz chodzi o spadek po zmarlej ktora pozostawila w banku na lokacie swoje
    [...]
    >+ A duzo tych bankow jest w okolicy, w ktorej mieszkala zmarla?

    Jeśli mowa o lokacie to zmarłej mogło się chcieć pojechać na
    koniec Polski żeby tam konto założyć :[ (dwa lata temu odsetki jak
    i różnice w nich były spore !)

    Pozdrowienia, Gotfryd