  • 1. Data: 2002-06-19 10:33:45
    Temat: SPADEK CO ROBIC ????
    Od: "news" <m...@m...com>

    Mam nadzieje, ze ktos mi pomoze...
    Zmarła moja Ciotka po której otrzymałam spadek,w postaci wkładu
    mieszkaniowego z mieszkania wojskowego.
    Podobno jest jakis termin od daty smierci - 6 miesiecy w ciągu których
    trzeba w sadze złożyć wniosek. Ciotka zmarla pod koniec stycznia.
    Ja mam obywatelstwo polskie, ale jestem na stale za granica, tzn. nie mam
    dowodu osobistego (bo nie mam zameldowania w polsce), tylko paszport, i moze
    to tez ma jakies znaczenie.
    Albo znaczenie ma chyba to, ze jezeli ja mieszkam za granica mam wiecej
    czasu na złozenie wniosku w sadzie o rozpoczecie postepowania spadkowego bo
    musza mi wysłać owiadomienia i ew. wezwanie na sprawe?

    Mogłabym upowaznic do odbioru spadku moja mame ale wtedy musialbym
    posiadczys pismo w konsulacie. A wtedy poniewaz odbior spadku odbywałby sie
    przez osobe zamieszkala w Polsce to inaczej niz dla tej co mieszka za
    granicą.
    Pozatym jezeli ja to odbiore - pewnie czesc kwoty z reprywatyzacji
    mieszkania lokatorskiego (wojskowego), majac zamieszkanie za granica moze
    nie place podatkow, a jak mama odbierze to wszystko opodatkowane....?

    Jezeli ktos mi moze pomóc, była bym wdzieczna rodzina mnie pogania, mnie sie
    nie spieszy, nie mam kontaktu z polska za bardzo, a chcialabym jak najmniej
    stracic !

    m...@m...com

  • 2. Data: 2002-06-19 18:46:10
    Temat: Re: SPADEK CO ROBIC ????
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "news" <m...@m...com> wrote in message
> [...]
    sie
    > nie spieszy, nie mam kontaktu z polska za bardzo, a chcialabym jak
    Masz 6 miesiecy na oswiadczenie o przyjeciu badz o odrzuceniu spadku (6
    miesiecy od momentu, kiedy dotarla do Ciebie wiadomosc o smierci.// Raczej
    nie ma co udawac, ze nie mialas pojecia na czyj to pogrzeb wybralo sie pol
    rodziny//).
    Jesli nic nie zrobisz, to znaczy ze przyjmujesz spadek bez zadnych uwag
    (czyli nawet jezeli dlugi spadkowe beda wieksze niz sama wartosc spadku).
    Oznacza to, ze na "mnie sie nie spieszy" generalnie mozesz stracic.

    Jesli nie chcesz stracic, to musisz zlozyc "oswiadczenie o przyjeciu spadku
    z dobrodziejstwem inwentarza", co oznaczam, ze przyjmujesz spadek, owszem,
    ale za ew. dlugi odpowiadasz tylko do wysokosci wartosci masy spadkowej.
    Czyli ze nie masz nic przeciwko spadkowi, ale zaznaczasz, ze nie zgadzasz
    sie na straty.

    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka

  • 3. Data: 2002-06-19 22:07:30
    Od: "news" <m...@m...com>

    Jaka jest roznica pomiedzy tym czy odbiore sama osobiscie spadek czy uczyni
    to moja mama za uowaznieniem ???
    Czy ktos mi moze cos pomoc ???

    Użytkownik "news" <m...@m...com> napisał >

  • 4. Data: 2002-06-19 22:17:07
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    news wrote:

    > Jaka jest roznica pomiedzy tym czy odbiore sama osobiscie spadek czy uczyni
    > to moja mama za uowaznieniem ???
    > Czy ktos mi moze cos pomoc ???

    zadajesz abstrakcyjne pytania
    tysiace zagranicznych spraw spadkowych jest zamykana za posrednictwem
    czeku wysylanego poczta.
    Dlaczego w tym przypadku nie mogloby byc inaczej.
    Wszystko zalezy od tego jakiemu prawu podlegasz, jezeli przebywasz w
    kraju objetym umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania, to oplacasz
    podatek tam gdzie mieszkasz przez pol roku + 1 dzien.
    A zatem pytaj o podatek spadkowy w kraju swego zamieszkania.
    I czy chcesz dokonac przeliczenia zlotowek na waluta kraju zamieszkania,
    czy tez zamierzasz zalozyc
    depozyt w kraju i upowaznic swoja mame.

    Jezeli sprawy podatkowe uregulujesz w kraju w ktorym obecnie mieszkasz,
    to klazula o unikaniu podwojnego opodatkowania chroni cie przed
    opodatkowaniem spadku w miejscu jego wydania.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@