  • 1. Data: 2003-09-04 20:12:46
    Temat: SPADEK
    Od: "ROMAN" <w...@W...onet.pl>

    Przed śmiercią ojca otrzymałem od niego darowiznę 10.000 PLN.
    Masę spadkową sąd podzielił na pół między mną i siostrą.
    Czy ja muszę siostrze teraz zwrócić 5.000.
    Tą kwotę wykazałem w zeznaniu podatkowym.

  • 2. Data: 2003-09-04 21:21:59
    Temat: Re: SPADEK
    Od: "mec.Michał" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ROMAN" <w...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Masę spadkową sąd podzielił na pół między mną i siostrą.
    > Czy ja muszę siostrze teraz zwrócić 5.000.
    > Tą kwotę wykazałem w zeznaniu podatkowym.

    Nie.
    darowizna była zrobiona za życia ojca i nie wchodzi w skład spadku.

    PZDR
    Michał

  • 3. Data: 2003-09-04 22:17:37
    Od: "ROMAN" <w...@W...onet.pl>

> [...]
    > Michał
    > Siostra kwestionuje tą darowiznę bo mówi że otrzymałem ją w chwili gdy ojciec-
    chory na raka-był w hospicjum i nie mógł decydować o sobie bo brał narkotyki.

  • 4. Data: 2003-09-04 23:02:13
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "mec.Michał" <m...@o...pl> naskrobał/a w news:bj8adn$35b$1@news.onet.pl:

    > Nie.
    > darowizna była zrobiona za życia ojca i nie wchodzi w skład spadku.

    Art. 1039. § 1. Jeżeli w razie dziedziczenia ustawowego dział spadku
    następuje między zstępnymi albo między zstępnymi i małżonkiem,
    spadkobiercy ci są wzajemnie zobowiązani do zaliczenia na schedę spadkową
    otrzymanych od spadkodawcy darowizn, chyba że z oświadczenia spadkodawcy
    lub z okoliczności wynika, że darowizna została dokonana ze zwolnieniem
    od obowiązku zaliczenia.
    § 2. Spadkodawca może włożyć obowiązek zaliczenia darowizny na schedę
    spadkową także na spadkobiercę ustawowego nie wymienionego w paragrafie
    poprzedzającym.
    § 3. Nie podlegają zaliczeniu na schedę spadkową drobne darowizny
    zwyczajowo w danych stosunkach przyjęte.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    The Death Star Project was our last, best hope for peace...