  • 1. Data: 2003-09-04 18:59:51
    Temat: problem z umowa o dzielo
    Od: d...@s...uci.agh.edu.pl (Ryszard Karnia)

    Witam.

    Podpisalem umowe o dzilo z pewna firma z Warszawy.
    Mieli mi wyplacic pieniasdze do 17.06.2003.
    Do dzis dostalem tylko polowe z sumy i kontakt sie urwal.
    Przegladalem liste i widzialem, ze mozna sprubowac
    "popedzic " firme listem z czyms ..., jednak nie bardzo wiem
    z czym :(. Bylbym wdzieczny za pomoc . Pieniadze
    sa zamale by isc do prawnika , a zadurze by odpuscic.

    Pozatym nie wiem co w tej sytuacji z US.

    Pozdrawiam i milego dnia
    Ryszard Karnia.

  • 2. Data: 2003-09-05 12:52:05
    Temat: Re: problem z umowa o dzielo
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > Przegladalem liste i widzialem, ze mozna sprubowac
    > "popedzic " firme listem z czyms ..., jednak nie bardzo wiem
    > z czym :(.

    Wyślij wezwanie do zapłaty. Wskaż nr swojego konta bankowego, wyznacz
    ostateczny termin zapłaty (np. 14 dni) i nadmień, że po upływie terminu
    sprawę skierujesz do sądu.
    Oczywiście wyślij listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i nie
    zapomnij zrobić sobie kopii tego pisma.

    > Pozatym nie wiem co w tej sytuacji z US.

    Płatnikiem podatku jest zapewne zleceniodawca, więc tym się nie martw.

    Alek

  • 3. Data: 2003-09-05 13:35:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to masz nie problem z umową dzieło, tylko z windykacją należności. Lista
    jest pełna porad w tej kwestii.

  • 4. Data: 2003-09-05 14:57:05
    Od: d...@s...uci.agh.edu.pl (Ryszard Karnia)

    In article <bja0vh$3cp$1@atlantis.news.tpi.pl>, Alek wrote:

    >Wy?lij wezwanie do zap?aty. Wska? nr swojego konta bankowego, wyznacz
    >ostateczny termin zap?aty (np. 14 dni) i nadmie?, ?e po up?ywie terminu
    >spraw? skierujesz do s?du.
    >Oczywi?cie wy?lij listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i nie
    >zapomnij zrobiae sobie kopii tego pisma.
    Co mi da kopia - jesli nie bede mial potwierdzenia, ze to to wyslalem ?
    Czy sa gdzies w sieci wzory takiego listu z jakimis paragrafami z kodeksu
    cywilnego - lub to lepsze - czy znalazl by sie jakis mily czlowiek
    znajacy sie na prawie i skrobnol by mi taki list. Czytalem na liscie, ze
    lepiej skutkuja takie listy w ktorych widac reke prawnika. Jak ja cos
    stworze to napewno nie bedzie widac ;)

    >P?atnikiem podatku jest zapewne zleceniodawca, wi?c tym si? nie martw.

    Wlasnie nie wiem jak to jest dokonca - to jest umowa o dzielo z
    przeniesieniem praw autorskich - zleceniodawca twierdzil, ze w takiej
    sytuacii placi sie podatek od polowy sumy, z czego polowe placi on a
    polowe ja . Niestety , ja nic z tego nie rozumiem :(.

    Pozdrawiam i milego dnia
    Ryszard Karnia.