  • 1. Data: 2002-07-12 12:40:48
    Temat: SPADEK
    Od: "sky" <s...@p...com>

    Witam!
    Okazało się że mam w spadku działkę.
    Pytanie 1
    Słyszałem że po kuzynach można dziedziczyć z tym że % podatku jest większy
    niż w linii prostej, czy ktoś wie jaki to procent?
    Pytanie 2
    Jaka jest procedura wszczencia sprawy spadkowej?

    Pozdrawiam
    Sky

  • 2. Data: 2002-07-12 12:43:36
    Temat: Re: SPADEK
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "sky"
    > Witam!
    > Okazało się że mam w spadku działkę.

    Sadzac po punkcie 2 to jeszcze sienieokazalo....

    > Pytanie 1
    > Słyszałem że po kuzynach można dziedziczyć z tym że % podatku jest większy
    > niż w linii prostej, czy ktoś wie jaki to procent?

    Po kazdym mozna odziedziczyc...
    po kuzynie % jest wiekszy niz po rodzicach,
    procenty sa w tabeli takie, jak przy darowiznach...

    > Pytanie 2
    > Jaka jest procedura wszczencia sprawy spadkowej?

    Nalezy do sadu zlozyc wniosek o stwiierdzenie nabycia spadku
    wskazac osoby spadkobiercow
    dostarczyc odpowiednie dokumenty (ew testament) ...i to juz chyba
    wszystko...
    Acha jeszcze trzeba oplacic.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-12 13:11:33
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    > wskazac osoby spadkobiercow
    > dostarczyc odpowiednie dokumenty (ew testament) ...i to juz chyba

    Czy są jakieś ograniczenia, w którym sądzie? Innymi słowy, czy
    może być od dowolnie wybrany przez spadkobierców, czy też zależy
    od np. lokalizacji owej działki?
    (działka w dawnym woj. bialskopodlaskim, spadkobiercy w obecnym woj.
    mazowieckim,
    cokolwiek rozproszeni)

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl