  • From: "news" <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!SPADEK !!!!!!!!!!!!!!
    Date: Thu, 20 Jun 2002 13:09:49 +0200

    Mam nadzieje, ze ktos mi pomoze...
    Zmarła moja Ciotka po której otrzymałam spadek,w postaci wkładu
    mieszkaniowego z mieszkania wojskowego.
    Podobno jest jakis termin od daty smierci - 6 miesiecy w ciągu których
    trzeba w sadze złożyć wniosek. Ciotka zmarla pod koniec stycznia.
    Ja mam obywatelstwo polskie, ale jestem na stale za granica, tzn. nie mam
    dowodu osobistego (bo nie mam zameldowania w polsce), tylko paszport, i
    moze
    to tez ma jakies znaczenie.
    Albo znaczenie ma chyba to, ze jezeli ja mieszkam za granica mam wiecej
    czasu na złozenie wniosku w sadzie o rozpoczecie postepowania spadkowego bo
    musza mi wysłać owiadomienia i ew. wezwanie na sprawe?

    Mogłabym upowaznic do odbioru spadku moja mame ale wtedy musialbym
    posiadczys pismo w konsulacie. A wtedy poniewaz odbior spadku odbywałby sie
    przez osobe zamieszkala w Polsce to inaczej niz dla tej co mieszka za
    granicą.
    Pozatym jezeli ja to odbiore - pewnie czesc kwoty z reprywatyzacji
    mieszkania lokatorskiego (wojskowego), majac zamieszkanie za granica moze
    nie place podatkow, a jak mama odbierze to wszystko opodatkowane....?

    Jezeli ktos mi moze pomóc, była bym wdzieczna rodzina mnie pogania, mnie
    sie
    nie spieszy, nie mam kontaktu z polska za bardzo, a chcialabym jak najmniej
    stracic !

    m...@m...com