  • 1. Data: 2006-09-08 16:41:24
    Temat: SM może odciąć wodę i CO, gdy ten nie płaci?
    Od: " miszasty" <m...@N...gazeta.pl>

    Zaznaczam, że:
    1) rzecz dotyczy mieszkania nie własnościowego ani lokatorskiego - pełna
    własność hipoteczna (jeśli to w ogóle istotne) i
    2) technicznie jest to do zrobienia bez problemów, bo każde mieszkanie ma
    osobne zawory do ww. mediów.
    Wiem, że SM moze wystąpić do Sądu, potem komornika, egzekucja itd.
    Ale czy może wcześniej odciąć wodę i ogrzewanie?
    Bardzo proszę o informacje

  • 2. Data: 2006-09-08 17:48:52
    Temat: Re: SM może odciąć wodę i CO, gdy ten nie płaci?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    miszasty wrote:

    > Wiem, że SM moze wystąpić do Sądu, potem komornika, egzekucja itd.
    > Ale czy może wcześniej odciąć wodę i ogrzewanie?

    Jeśli nie płacisz za media, to dlaczego dostawcza mediów miałby je nadal
    dostarczać?

  • 3. Data: 2006-09-08 19:04:53
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:41n8t3-59c.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jeśli nie płacisz za media, to dlaczego dostawcza mediów miałby je nadal
    > dostarczać?

    niby logiczne, ale podobno wynajmujacy mieszkanie, albo "kamienicznik" nie
    ma prawa do takich dzialan, przynajmniej cos mi sie tak juz tu na grupie
    obilo o oczy

  • 4. Data: 2006-09-08 19:37:06
    Od: FLOYD <t...@g...pl>

    Szerszen napisał(a):

    > niby logiczne, ale podobno wynajmujacy mieszkanie, albo "kamienicznik" nie
    > ma prawa do takich dzialan, przynajmniej cos mi sie tak juz tu na grupie
    > obilo o oczy

    Z tego, co się orientuję, musi zostawić bieżącą wodę (zimną).
    Resztę może odciąć.

    PZDR

  • 5. Data: 2006-09-08 20:07:21
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Jeśli nie płacisz za media, to dlaczego dostawcza mediów miałby je nadal
    > dostarczać?

    Kiedyś był podobny wątek, ale... nie pamiętam jakie były wnioski.
    W każdym razie co innego nie płacić za prąd a co innego w bloku (zakładam, ze
    jest jakiś tam blok, skoro jest SM) nie płacić za wodę.
    Z energetyką masz osobną umowę - nie płacisz to przyjdą i prąd odetną.
    Z tymi od wody i od centralnego umowy chyba nigdy nie ma żadnej - płaci SM i to
    ona ma umowę na dostarczanie ciepła i wody. No chyba że gdzie jest inaczej -
    ale wnioskuję, że tutaj jest to w czynszu płaconym SM.
    Więc nie bardzo rozumiem jak "formalno-prawnie" mieliby to zrobić: konserwować
    domofon też mieliby o jakąś tam część (jedno mieszkanie) mniej (bo to też w
    czynszu zwykle jest)? A winda? Nie jeździłaby na to piętro?
    Mnie się wydaje, że odciąć wody i ciepła SM nie może - a jakby mogli, to chyba
    by pierwsze to właśnie robili aniżeli bujać się do sądu. Czy nie?

  • 6. Data: 2006-09-08 22:47:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kredytobiorca wrote:

    > Mnie się wydaje, że odciąć wody i ciepła SM nie może - a jakby mogli, to chyba
    > by pierwsze to właśnie robili aniżeli bujać się do sądu. Czy nie?

    Weź pomyśl odrobinkę...

    Normalnie nie ma możliwości odcięcia wody bez odcinania co najmniej
    całego pionu.

  • 7. Data: 2006-09-09 06:16:48
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:2h89t3-j6d.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Normalnie nie ma możliwości odcięcia wody bez odcinania co najmniej
    > całego pionu.

    teoretycznie jest to mozliwe, tylko wymaga ingerencji w instalacje wodna
    wewnatrz mieszkania ;)

  • 8. Data: 2006-09-09 09:08:31
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Weź pomyśl odrobinkę...
    >
    > Normalnie nie ma możliwości odcięcia wody bez odcinania co najmniej
    > całego pionu.

    Tutaj raczej nie myślenie jest problemem, a brak umiejętności... czytania;D
    Przecież napisał, że technicznie jest to możliwe.
    Sam widziałem u kumpla w nowym budownictwie robią tak, że każde mieszkanie ma
    swoje zawory, swoje liczniki (zwykle na zewnątrz mieszkania), więc to zwykle 5
    minut roboty. I nawet właściciel niepotrzebny.
    A jeśli to stare budownictwo, to faktycznie - cały pion by trzeba odciąć więc
    to nierealne.
    Jednak z tego co wyczytałem, jest dokładnie odwrotnie. Też polecam lekturę...
    dokładniejszą.

  • 9. Data: 2006-09-09 09:12:25
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > wiadomości news:2h89t3-j6d.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > teoretycznie jest to mozliwe, tylko wymaga ingerencji w instalacje wodna

    Przecież napisał, że każde mieszkanie ma osobne zawory - to w co chcesz
    ingerować? Nawet jeśli te zawory są w środku mieszkania (w co wątpię, bo skoro
    są, to pewnie nowe budownictwo i są na korytarzu zwykle - no ale nie wiem) - to
    wystarczy je jakoś zamknąć, czy coś...
    Chyba że ty o pionie... to już w ogóle w tym wypadku bez sensu.

  • 10. Data: 2006-09-09 09:15:13
    Od: " miszasty" <m...@g...pl>

    kredytobiorca <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    więc
    > to nierealne.
    > Jednak z tego co wyczytałem, jest dokładnie odwrotnie. Też polecam

    Racja - każde mieszkanie ma osobne zawory CO i wody na korytarzu, więc to
    technicznie nie problem.
    Skupiliście się na własnych problemach i własnych BŁĘDNYCH przemyśleniach
    albo nie przeczytaliście posta.
    Pytałem o PRAWNĄ możliwość odcięcia a wy tutaj rozstrząsacie jakieś piony i
    inne herezje, akurat nie mające ŻADNEGO związku ze sprawą.
    A na pytanie dalej nikt nie odpowiedział....:((((