  • 1. Data: 2003-03-28 12:40:06
    Temat: Jak zostac syndykiem?
    Od: "walkiria" <w...@b...pl>

    Hejka!!!

    Jakim wymaganiom oficjalnym i nieoficjalnym (ew. koneksje etc.) nalezy
    sprostac zeby zostac syndykiem?? Studia prawnicze to po pierwsze - wiadomo.
    Czy juz w czasie studiow robic cos pod tym katem, jak np. fakultety,
    praktyki?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam

    Monika
    w...@o...pl

  • 2. Data: 2003-03-28 12:59:09
    Temat: Re: Jak zostac syndykiem?
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    walkiria wrote:
> [...]
    > sprostac zeby zostac syndykiem?? Studia prawnicze to po pierwsze - wiadomo.
    > Czy juz w czasie studiow robic cos pod tym katem, jak np. fakultety,

    Z tego co pamiętam to musisz zdać egzamin na syndyka i musisz pochwalić
    się co najmniej 5 letnim doświadczeniem w pracy jako członek zarządu
    lub rady nadzorczej firmy działającej wg prawa handlowego.

    Nieoficjalne to być lubianym przez odpowiednich sędziów w sądzie gospodarczym :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-03-28 15:58:22
    Od: "gonia" <g...@i...pl>

    Użytkownik "walkiria" <w...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Monika
    > w...@o...pl
    >
    >Z tego co ja pamiętam, to w zależności od wykształcenia musisz posiadac
    odpowiedni staż pracy na odpowiednim stanowisku (zarząd, stanowiska
    kierownicze). Zdajesz egzamin, wpisujesz sie na listę. I tyle. Ale to nie
    jest łatwy chleb... :))))

  • 4. Data: 2003-03-28 22:18:29
    Od: von Rutkov <r...@w...pl>

    to są warunki (poza oczywistymi które jako prawnik dobrze znasz :-D choć
    powinno być raczej :-(
    pewnie niedługo się zmieni,
    sam przeszedłem tę drogę to
    zacytuję bo nie za długie:
    Dz.U.98.55.359
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
    z dnia 16 kwietnia 1998 r.
    w sprawie szczególnych kwalifikacji oraz warunków wymaganych od
    kandydatów na syndyków upadłości.
    (Dz. U. z dnia 6 maja 1998 r.)
    zarządza się, co następuje:
    § 1. Osoba fizyczna kandydująca na syndyka upadłości powinna posiadać
    następujące kwalifikacje (łącznie):
    1) wyższe wykształcenie,
    2) co najmniej 5-letni okres pracy na stanowiskach kierowniczych lub
    samodzielnych w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem i powinna się
    wykazać znajomością prawa gospodarczego, cywilnego, pracy oraz finansów,
    z tym że dla osób z wykształceniem prawniczym albo ekonomicznym okres
    ten wynosi 3 lata,
    3) nie była karana za popełnione umyślnie przestępstwo przeciwko mieniu,
    4) nie figuruje w wykazie osób, wobec których orzeczono na podstawie
    Prawa upadłościowego zakaz prowadzenia działalności gospodarczej na
    własny rachunek oraz pełnienia funkcji reprezentanta lub pełnomocnika
    przedsiębiorcy, członka rady nadzorczej i komisji rewizyjnej w spółce
    akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółdzielni,
    5) nie została usunięta przez sąd na podstawie Prawa upadłościowego z
    powodu nienależytego pełnienia obowiązków syndyka.
    § 2. Wymogiem kandydowania osoby prawnej na syndyka jest spełnianie:
    1) warunków, o których mowa w § 1 pkt 3-5, przez wszystkich członków
    zarządu tej osoby prawnej oraz
    2) warunku, że co najmniej jeden z członków tego zarządu posiada
    kwalifikacje wymienione w § 1 pkt 1 i 2.
    § 3. Adwokat, radca prawny i biegły rewident zwolnieni są od spełniania
    kwalifikacji, o których mowa w § 1 pkt 2.
    § 4. Listy kandydatów na syndyków prowadzą prezesi sądów wojewódzkich.
    Wpisanie na listę następuje na podstawie zgłoszenia osoby ubiegającej
    się o wpis, po wykazaniu przez nią, że ma kwalifikacje lub warunki, o
    których mowa w § 1 lub 2.
    § 5. Osoba fizyczna mająca wykształcenie średnie, która przed dniem
    wejścia w życie rozporządzenia pełniła funkcję syndyka przez okres co
    najmniej dwóch lat, może być wyznaczana syndykiem upadłości, jeżeli
    posiada kwalifikacje, o których mowa w § 1 pkt 2-5.
    § 6. Określone w rozporządzeniu kwalifikacje lub warunki wymagane od
    kandydatów na syndyków dotyczą osób wyznaczanych na te funkcje w
    postępowaniach upadłościowych, w których postanowienie o ogłoszeniu
    upadłości zostanie wydane po wejściu w życie rozporządzenia.
    § 7. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

    pozdrowienia
    von Rutkov