  • 1. Data: 2009-05-10 14:33:53
    Temat: Rozwód - alimenty
    Od: Swieża <S...@...wp.pl>

    Pytanie teoretyczne - facet sie rozwodzi.
    Jakie ma szanse otrzymywać alimenty od zony?
    Jakie warunki musiałyby być spełnione?
    (zakładając, ze dzieci zostaną z matką)

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal

  • 2. Data: 2009-05-10 14:36:09
    Temat: Re: Rozwód - alimenty
    Od: "Pavloo" <p...@d...spam.pl>

    Użytkownik "Swieża" <S...@...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie teoretyczne - facet sie rozwodzi.
    > Jakie ma szanse otrzymywać alimenty od zony?
    > Jakie warunki musiałyby być spełnione?
    > (zakładając, ze dzieci zostaną z matką)

    przepraszam, ze sie podczepiam: czy mozna przed zawarciem zwiazku dokonac
    jakiegos zapisu, ze kobieta wrazie rozowdu nie bedzie sobie roscic zadnych
    praw alimentacyjnych (tak samo druga strona) ? NIe raz slyszalem juz
    historie kobiet, ktore sa z facetem "dla dziecka" :)

  • 3. Data: 2009-05-10 14:44:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    Pavloo pisze:

    > przepraszam, ze sie podczepiam: czy mozna przed zawarciem zwiazku dokonac
    > jakiegos zapisu, ze kobieta wrazie rozowdu nie bedzie sobie roscic zadnych
    > praw alimentacyjnych (tak samo druga strona) ?

    Na szczęście nie.

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-05-10 15:27:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Na szczęście nie.

    Czemu "na szczescie"?
    Oczywisci ezakladam, ze pytajacemu chodzilo o alimenty na wspolmalzonka a
    nie na dziecko.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-05-10 15:27:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    SDD pisze:

    > Czemu "na szczescie"?
    > Oczywisci ezakladam, ze pytajacemu chodzilo o alimenty na wspolmalzonka a
    > nie na dziecko.

    Jakaś różnica?

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-05-10 15:33:29
    Od: "Pavloo" <p...@d...spam.pl>

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu "na szczescie"?
    > Oczywisci ezakladam, ze pytajacemu chodzilo o alimenty na wspolmalzonka a
    > nie na dziecko.

    pisalem o przypadku, kiedy przed zawarciem zwiazku malz. OBIE OSOBY zgadzaja
    sie na to,
    aby w przyszlosci, w razie rozwodu nie domagac sie od drugiej strony
    alimentow. Jesli dziecko
    zostaje z matka, matka je utrzymuje, jesli z ojcem - ojciec. Ile to ja sie
    naslyszalem historii
    o kobietach wyciaskajacych ze swoich bylych mezow max kwoty alimentowe, a to
    z ich
    winy zwiazek sie rozpadl. Nie chce teraz wnikac w szczegoly, ale jesli ja w
    przyszlosci
    mialbym zawrzec z jakas kobieta zwiazek malzenski, to jesli bylaby mozliwosc
    podpisania
    takiej umowy, chetnie bym na to poszedl.

  • 7. Data: 2009-05-10 15:34:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jakaś różnica?

    Roznica. Dziecko sobie rozdzicow nie wybiera a rozwod nie rozwiazuje zwiazku
    pokrewienstwa miedzy rodzicami a dzieckiem. W momencie podpisywania takiego
    oswiadczenia dziecka wogole nie byloby jeszcze na swiecie i nie mogloby ono
    wyrazic swego zdania na temat zrzeczenia sie roszczen alimentacyjnych, czyli
    ustosunkowac sie do niekorzystnych dla siebie ustalen.
    Co innego malzenstwo - malzonka sie wybiera a rozwod rozwiazuje malzenstwo,
    przez co przestaja istniec wiezy powinowactwa miedzy bylymi malzonkami.
    A dlaczego ktos mialby obcej osobie placic alimenty? tym bardziej, jesli z
    gory, przed zawarciem malzenstwa, zrzeklaby sie ona tego, majac - jako
    dorosla osoba - pelna swiadomosc wagi podpisywanego oswiadczenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-05-10 15:35:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    Pavloo pisze:

> [...]
    > podpisania
    > takiej umowy, chetnie bym na to poszedl.

    Ty nie chcesz zawszeć związku małżeńskiego lecz podpisać zwykłą umowę o
    współpracy - to zupełnie coś innego niż małżeństwo.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-05-10 15:35:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pavloo" <p...@d...spam.pl> napisał w wiadomości

    > mialbym zawrzec z jakas kobieta zwiazek malzenski, to jesli bylaby
    > mozliwosc podpisania
    > takiej umowy, chetnie bym na to poszedl.

    Takze wowczas, gdybys to Ty byl tym dzieckiem i klepal z matka biede
    czytajac w gazetach o ojcu milionerze?
    Nie sadze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-05-10 15:36:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    SDD pisze:

    > A dlaczego ktos mialby obcej osobie placic alimenty? tym bardziej, jesli z
    > gory, przed zawarciem malzenstwa, zrzeklaby sie ona tego, majac - jako
    > dorosla osoba - pelna swiadomosc wagi podpisywanego oswiadczenia.

    Bo to nie jest małżeństwo a umowa handlowa. :)
    Zresztą intercyza jest coraz powszechniejsza. :)

    --
    spp