    From: "Miśka" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozdzielność majątkowa a długi firmy męża
    Date: Mon, 12 May 2003 11:28:35 +0200

    Bardzo proszę o pomoc. Nie stać mnie na poradę prawną, a liczę, że jest tu
    wiele osób wykształconych w temacie i pomoże mi.

    Od prawie 5 lat mam rozdzielność majątkową z mężem. Prowadził on działalność
    gospodarczą (spółka z o.o.) oraz myśleliśmy o rozwodzie (wniosłam o rozwód 4
    lata temu, jednak potem ze względu na ciężką chorobę dziecka zawisiłam
    sprawę) i dlatego podjęliśmy ten krok. Problemy zaczęły się, gdy firma
    mojego męża zaczęła podupadać (rok temu), a wspólnicy zabrali udziały,
    wycofali się i zostawili męża na lodzie. Mój mąż z resztą był sam sobie
    winny, bo zawsze był naiwny i liczył, że pieniądze w życiu łatwo przychodzą.
    Firma zbankrutowała zatem (pół roku temu), a inne firmy podały firmę męża do
    sądu. Poza tym w naszym małżeństwie było już tak źle, że nie dało się
    wytrzymać (mąż rozpił się, choć nie mogę powiedzieć, że jest złym
    człowiekiem). Wniosłam o odwieszenie sprawy rozwodowej i o alimenty, gdyż
    moja sytuacja finansowa stała się tragiczna (w październiku i z nieznanych
    mi przyczyn sparwa się ciągnie już tyle czasu). Miesiąc temu mąż wynajął
    mieszkanie i wyprowadził się.

    Moje pytanie jest takie: na ile ja i dzieci jesteśmy bezpieczni przed
    komornikami? Czy komornik może wejść do mojego mieszkania (mieszkanie jest
    spółdzielcze, a formalnie mąż
    jest głównym najemncą) i zająć moje rzeczy? Czy ja muszę udowadniać, iż to
    są moje rzeczy? Bo jest to niemożliwością, przecież kupując meble 10 lat
    temu nie przypuszczałam, że powinnam brać fakturę na nie. Poza tym mąż był
    członkiem zarządu, a wycofanie się innych wspólników było gwoździem do
    trumny tej firmy, czy oni nie ponoszą żadnej odpowiedzialności (część z nich
    nie jest Polakami)?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Miśka