  • Data: 2003-03-02 19:18:38
    Temat: Rola adwokata (Bylo: Karne - ciekawe pyt)
    Od: b...@T...ho.pl (Pawel Baranowski) szukaj wiadomości tego autora

    Marcyś <m...@n...pl> napisal <b3snjv$qvt$3@nemesis.news.tpi.pl>:

    >Nie - papuga po prostu ma taki zawód, zeby mącic
    >i doprowadzic do uniewinnienia oskarzonego.

    Właśnie: wg mnie jest dyskusyjne czy taka jest (powinna być) rola
    adwokata. Bo przecież z drugiej strony adwokat może być tylko
    pomocnikiem, który ułatwia oskarżonemu kwestie proceduralne, przedstawia
    PRAWDZIWE okoliczności świadczące na jego korzyść ... A nie namawia
    oskrażonego do składania fałszywych wyjaśnień (mimo, że oskrażonemu
    wolno to robić). Może wypowie się jakiś znawca etyki zawodowej adwokata?
    Chętnię posłucham jaka jest obecnie doktryna w tej mierze.

    Przed odpowiedzia skasuj slowo "TNIJ"

    "badz odwazny gdy rozum zawodzi badz odwazny
    w ostatecznym rachunku jedynie to sie liczy"
    Z. Herbert