  • Data: 2007-11-21 17:50:20
    Temat: Rękojmia przy sprzedaży samochodu
    Od: "Praw(n)iczek" <J...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam problem: 4 tygodnie temu sprzedałem 9-letni samochód. Kupujący
    przed kupnem sprawdził stan techniczny w warsztacie, na umowie
    podpisał też że znany jest mu stan techniczny samochodu. Samochód nie
    miał żadnych wad ukrytych.

    Trzy dni temu kupujący skontaktował się ze mną i przekazał, że w
    samochodzie rozsypała się skrzynia biegów i że w ramach rękojmii chce,
    żeby pokryć połowę kosztów wymiany i zakupu nowej skrzynii.

    Moje pytanie jest więc następujące: czy ma on rację i czy może
    korzystać z rękojmii w tym wypadku? Auto przecież było nie nowe,
    sprawne w chwili sprzedaży, nie miało wad ukrytych, sprawdzone w
    warsztacie wybranym przez kupującego. Sam jeździłem nim 2 lata, o czym
    kupujący też wiedział. Dodakowo skąd ja mogę wiedzieć jak samochód był
    eksplatowany przez kupującego i czy skrzynia biegów nie została
    podmieniona.

    Proszę o radę jak rozwiązać tę sprawę. Z góry dziękuję.

    --
    Praw(n)iczek