  • 1. Data: 2005-07-07 09:38:42
    Temat: Rękojmia - naprawa u mechanika
    Od: "Waldi" <v...@p...onet.pl>

    Witam
    Samochód Ford Fiesta 1.8 D 1994
    Jakiś czas temu robiłem remont kapitalny silnika - mechanik decydował jakie
    częsci muszą być wymienione, sam je kupował i składał (zostały wymienione m.in.
    zawory). Po miesiącu jazdy urwał się zawór i mocno narozrabiał (pęknięty blok
    silnika). Rzeczoznawca uważa, że powodem była niewłaściwa jakość nowego zaworu.

    Od mechnika żądam nieodpłatnej naprawy silnika z tytułu rękojmi.
    Okazuje się, że mechanik miał ubezpieczenie OC działalności gospodarczej.
    Mechanik jest gotowy naprawiać, tyle że ...
    uzależnia to od decyzji ubezpieczyciela, który może uznać, że wartość naprawy
    jest wyższa od wartości samochodu i nie wyrazi zgody na naprawę, a wypłaci
    odszkodowanie za stratę całkowitą.
    Czy muszę się godzić i czekać na decyzję ubezpieczyciela (samochód stoi, są
    wakacje, a decyzji ciągle nie ma)?
    Może mogę uzyskać auto zastępcze, a kosztami obciążyć ubezpieczyciela (nie
    prowadzę działalności gosp.)?

    Druga sprawa - gdyby została uznana szkoda całkowita (koszt naprawy wyższy niż
    wartośc samochodu) mam do wyboru:
    -100% wartości samochodu przed awarią w gotówce (gdy samochód staje się
    własnością ubezpieczyciela)
    -wartośc samochodu przed awarią minus wycena samochodu po uszkodzeniu (gdy
    samochód pozostaje moją własnością).
    Czy w tym wypadku dodatkowo mogę domagac się od mechanika/ubezpieczyciela kwoty
    zapłaconej za remont silnika?

    Pozdrawiam, Waldi