    From: ytorkin <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rękojmia na roboty budowlane
    Date: Fri, 28 Jul 2006 11:49:26 +0200

    Witam,

    Wiem, że temat rękojmi był wałkowany wiele razy. Ale pewnego aspektu nie
    udało mi się znaleźć.

    Jak się ma rękojmia na roboty tzw. specjalistów. Np. ktoś robi mi
    zabudowę kuchennę, kladzie klepkę podłogową itp. Po jakimś krótkim
    czasie wychodzą liczne błędy robotników (coś się odkleja itp). Czy mam
    prawo wymagać od niego poprawy błędów. Oczywiście w sytuacji gdy oni
    mnie zbywają.

    I jeszcze jedno pytanie, czy w sytuacji gdy robotnik nie dał mi (z
    różnych powodów) rachunku. To czy ja nadal mam prawo coś od niego
    wymagać. Czy można sądownie udowodnić mu, że robotę wykonywał więc musi
    poprawić swoje błędy (mam świadków, że pracował, pokwitowania pobrania
    zaliczki itp).

    Pozdrawiam serdecznie,
    Arek