    From: "Adam Z." <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Reklamacja niezgodności z umową - ustawa
    Date: Wed, 29 Dec 2010 11:20:39 -0800 (PST)

    Witam,

    Mam takie pytanie związane z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej (Dz.U.2002.141.1176), z której wynika odpowiedzialność
    sprzedawcy za zgodność towaru z umową.
    Ustawa wprowadza również domniemanie istnienia usterki w momencie
    zakupu jeśli wystąpi ona przed upływem 6 miesięcy od daty zakupu.
    I teraz.. Okazuje się, że sprzedawca może spuścić klienta na drzewo
    odrzucając każdą taką reklamację dowolnym tekstem (np. użytkowanie
    niezgodne z instrukcją obsługi) bez konieczności dowodzenia
    czegokolwiek.

    Czy to nie jest bubel? Czy naprawdę pozostaje tylko droga sądowa?
    Ja wiem, że jest jeszcze gwarancja producenta, ale po pierwsze nie
    zawsze jest to łatwe, po drugie po co ta ustawa.

    Pozdrawiam,
    Adam