  • 1. Data: 2011-07-11 06:09:27
    Temat: Reklamacja Allegro 1 wstecz, koszty wysylki, prowizja
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    klient zakupili towar rok temu
    nie sprawdził przy kurierze i dzwoni po roku
    i stwierdza ze towar jest wadliwy

    jako ze minął rok nie ma opcji zwrotu naliczonej prowizji
    gwarancja na towar opiewa na 2 lata

    byśmy wymienili towar na nowy, ale okazało sie ze zostal wycofany
    i zastąpiony nowym modelem droższym o 200zl

    w związku z tym klient domaga sie zwrotu całkowitego wartości towarów
    jak i kosztów naszej wysyłki jak i dostarczenia
    malo tego klient wysylal towar do nas kurierem towar bez konsultacji
    3krotnie drożej niz w przypadku zlecenia odbioru przez kuriera z którym mamy
    podpisana umowę

    co należy sie klientowi jaka wartość wysyłek mu zwrócić i co z nasza prowizja? czy
    możemy ja odliczyc?

  • 2. Data: 2011-07-11 06:19:01
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2011 08:09, Kris_Poland pisze:
    > klient zakupili towar rok temu
    > nie sprawdził przy kurierze i dzwoni po roku
    > i stwierdza ze towar jest wadliwy

    Pewnie zepsuł.

    > jako ze minął rok nie ma opcji zwrotu naliczonej prowizji
    > gwarancja na towar opiewa na 2 lata

    No to naprawa zgodnie z warunkami gwarancji - w czym problem?

    > byśmy wymienili towar na nowy, ale okazało sie ze zostal wycofany
    > i zastąpiony nowym modelem droższym o 200zl

    Prędko splajtujesz, jak będziesz takie prezenty ludziom robił ;)

    > w związku z tym klient domaga sie zwrotu całkowitego wartości towarów
    > jak i kosztów naszej wysyłki jak i dostarczenia

    A zrobienia mu loda się nie domaga? Ma do tego takie samo prawo...

    > malo tego klient wysylal towar do nas kurierem towar bez konsultacji
    > 3krotnie drożej niz w przypadku zlecenia odbioru przez kuriera z którym mamy
    podpisana umowę

    Jego problem.

    > co należy sie klientowi jaka wartość wysyłek mu zwrócić i co z nasza prowizja? czy
    możemy ja odliczyc?

    Nic mu nie zwracaj tylko wypełnij warunki gwarancji. Po roku do niczego
    innego nie ma już prawa.

  • 3. Data: 2011-07-11 06:53:40
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

> [...]

    no nie zepsuł, towar posiada wadę fabryczną

    >No to naprawa zgodnie z warunkami gwarancji - w czym problem?

    allegro naliczyło prowizje wiec o zwrocie nie ma mowy, time out

    >Prędko splajtujesz, jak będziesz takie prezenty ludziom robił ;)

    ja tu tylko sprzątam, tak można nazwać moją pensję

    >A zrobienia mu loda się nie domaga? Ma do tego takie samo prawo...

    :-) takich usług nie świadczymy, pozatym średnio byłoby to rentowne skoro tą
    usługę zazwyczaj otrzymuje się gratis:)

    >Nic mu nie zwracaj tylko wypełnij warunki gwarancji. Po roku do niczego
    >innego nie ma już prawa.

    czyli kwestia 10dni zwrotu ?
    no ale jak odeslal towar na swoj koszt, kupil
    to jakies koszty wysyłki mam mu zwrocic? czy tylko za sam towar?

  • 4. Data: 2011-07-11 06:59:45
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-11 08:19, Andrzej Ława pisze:

    > No to naprawa zgodnie z warunkami gwarancji - w czym problem?

    Jeżeli kupującym jest osoba fizyczna, na potrzeby nie związane z DG, to
    *może*, ale nie musi skorzystać z gwarancji, prawda?

  • 5. Data: 2011-07-11 07:02:27
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2011 08:59, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Jeżeli kupującym jest osoba fizyczna, na potrzeby nie związane z DG, to
    > *może*, ale nie musi skorzystać z gwarancji, prawda?

    Po upływie ponad roku ma coś innego do wyboru? Tak realnie?

  • 6. Data: 2011-07-11 07:03:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-11 08:53, Kris_Poland pisze:

    > no nie zepsuł, towar posiada wadę fabryczną

    > czyli kwestia 10dni zwrotu ?

    Dawno minęły.

    > no ale jak odeslal towar na swoj koszt, kupil
    > to jakies koszty wysyłki mam mu zwrocic? czy tylko za sam towar?

    Konsument ma dwa lata na skorzystanie z prawa zgłoszenia niezgodności
    towaru z umową. Jeżeli stwierdzasz że tak jest (a robisz to w pierwszym
    zdaniu) to nie żadnego wyjścia jak dostosować się do wymagań ustawy. :(

    --
    spp

  • 7. Data: 2011-07-11 07:10:49
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2011 08:53, Kris_Poland pisze:

    > no nie zepsuł, towar posiada wadę fabryczną

    I dopiero po roku się o tym przekonał?

    > allegro naliczyło prowizje wiec o zwrocie nie ma mowy, time out

    Nie zwrot - naprawa. Jakie są warunki w umowie gwarancyjnej?

    [ciach]

    > czyli kwestia 10dni zwrotu ?

    Kupował jako konsument czy jako działalność gospodarcza?

    > no ale jak odeslal towar na swoj koszt, kupil
    > to jakies koszty wysyłki mam mu zwrocic? czy tylko za sam towar?

    Ale po co chcesz mu zwracać?

    Może inaczej... Czy to on twierdzi, że jest to istniejąca od początku
    wada fabryczna, czy też ty tak stwierdzasz i chętnie się do tego
    przyznajesz?

  • 8. Data: 2011-07-11 07:11:46
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2011 09:03, spp pisze:

    > Konsument ma dwa lata na skorzystanie z prawa zgłoszenia niezgodności
    > towaru z umową. Jeżeli stwierdzasz że tak jest (a robisz to w pierwszym
    > zdaniu) to nie żadnego wyjścia jak dostosować się do wymagań ustawy. :(

    Ja z początku zrozumiałem, że to klient tak twierdzi - wtedy po pół roku
    piłeczka jest po jego stronie, żeby to twierdzenie udowodnić...

  • 9. Data: 2011-07-11 07:13:34
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    > dopiero po roku się o tym przekonał?

    a bo to towar na dobra pogode:)

    >Nie zwrot - naprawa. Jakie są warunki w umowie gwarancyjnej?

    nie ma zadnej gwarancji, dajemy na gębe :)

    >Kupował jako konsument czy jako działalność gospodarcza?

    jako klient ind.

    > no ale jak odeslal towar na swoj koszt, kupil
    > to jakies koszty wysyłki mam mu zwrocic? czy tylko za sam towar?

    >Ale po co chcesz mu zwracać?

    prawo nic o tym nie mówi?

    Może inaczej... Czy to on twierdzi, że jest to istniejąca od początku
    wada fabryczna, czy też ty tak stwierdzasz i chętnie się do tego
    przyznajesz?

    wysyłał zdjęcia stwierdziliśmy wade tak na oko, twierdzać
    ze musimy ja fizycznie miec u siebie
    gosc byl szybszy i wyslal na swoje reke towar do nas

  • 10. Data: 2011-07-11 07:14:32
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Jeżeli kupującym jest osoba fizyczna, na potrzeby nie związane z DG, to
    > *może*, ale nie musi skorzystać z gwarancji, prawda?

    Wróć! Inicjator wątku radośnie się przyznaje do wady fabrycznej, wtedy
    faktycznie przy zakupie konsumenckim są dwa lata na niezgodność (lub rok
    przy DG).

    Ja zaś zrozumiałem z początku, że to tylko klient twierdzi, że była wada
    (wtedy po pół roku jest "domniemanie niewinności" sprzedającego).