  • 1. Data: 2010-06-21 19:21:49
    Temat: Rejestracja samochodu wg zamieszkania czy zameldowania?
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Art. 73 PORD mówi o rejestracji samochodu przez starostę właściwego ze
    względu na miejsce zamieszkania właściciela. Dzwoniłem dziś do pewnego
    Wydziału Komunikacji i po drugiej stronie słuchawki było zdziwienie, że taki
    zapis istnieje i ciągłe powtarzanie słowa "zameldowanie". Więc jak to jest,
    rejestruje się wg miejsca zamieszkania, czy zameldowania? Jeśli pierwsze, to
    dlaczego w urzędzie chcą drugie. A jeśli drugie, to czemu inaczej niż jest w
    ustawie?

    JaromirD

  • 2. Data: 2010-06-21 19:35:53
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    JaromirD wrote:
> [...]
    > zamieszkania, czy zameldowania? Jeśli pierwsze, to dlaczego w
    > urzędzie chcą drugie. A jeśli drugie, to czemu inaczej niż jest w

    WK w Poznaniu - szeregowe roboty nie odrozniaja zamieszkania od
    zameldowania i z uporem maniaka wymagaja tego drugiego. Kierownik
    Wydzialu zna zapis, ale odmawia rejestracji powolujac sie na jakis
    niejawny okolnik z Ministerstwa. Upartym zaleca droge postepowania przed
    sadem ;) Podobno znane sa przypadki udanego pokonania tej sciezki.

    Wieslaw

  • 3. Data: 2010-06-21 20:01:02
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    JaromirD wrote:

> [...]
    > jest, rejestruje się wg miejsca zamieszkania, czy zameldowania? Jeśli
    > pierwsze, to dlaczego w urzędzie chcą drugie. A jeśli drugie, to czemu

    Stałego zamieszkania przy czym miejsce zameldowania wskazuje miejsce będące
    miejscem w którym stale mieszkasz. Tak to prawnie wygląda.

    Jak pogooglasz to nawet wyroki sądowe w tym temacie znajdziesz.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 4. Data: 2010-06-21 20:22:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010, Wwieslaw wrote:

    > Kierownik Wydzialu zna zapis, ale
    > odmawia rejestracji powolujac sie na jakis niejawny okolnik z Ministerstwa.
    > Upartym zaleca droge postepowania przed sadem ;)

    Daje odmowę na piśmie i tym samym proponuje WSA->NSA, czy też
    nie daje, "proponując" wersję z art.231 KK?

    > Podobno znane sa przypadki udanego pokonania tej sciezki.

    Którą drogą, którąś z powyższych czy inną? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-06-21 22:03:59
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Daje odmowę na piśmie i tym samym proponuje WSA->NSA, czy też nie
    > daje, "proponując" wersję z art.231 KK?
    W moim wypadku - zaproponowal odmowe na pismie i WSA->NSA, ale w tym
    momencie przestalem sie kopac z koniem i udalem do WK wlasciwego dla
    miejsca zameldowania - spieszylo mi sie.

    > Którą drogą, którąś z powyższych czy inną? :D
    Sciezka WSA.

    BTW: jest tez stanowisko RPO w tej sprawie (nie wnikam, ile warte, ale
    co slabszy beton moze rozmiekczyc):
    http://www.rpo.gov.pl/index.php?md=4322

    Wieslaw

  • 6. Data: 2010-06-22 08:21:25
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2010 21:21:49 +0200, JaromirD napisał(a):

    > Jeśli pierwsze, to
    > dlaczego w urzędzie chcą drugie.

    Bo łatwiej sprawdzić. Jak udowodnisz że w mieszkasz w danym miejscu?
    Najłatwiej sprawdzając meldunek, bo skoro mieszkasz i masz obowiązek się
    zameldować to pewnie to zrobiłeś.
    A jak udowodnić fakt zamieszkania w danym miejscu mimo braku meldunku?
    Świadkowie?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2010-06-22 08:34:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jeśli pierwsze, to
    > dlaczego w urzędzie chcą drugie. A jeśli drugie, to czemu inaczej niż jest
    > ustawie?

    biorac pod uwage nadal istniejacy obowiazek meldunkowy, to jakie to ma
    znaczenie?

  • 8. Data: 2010-06-22 16:19:48
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Henry(k) wrote:

> [...]
    > zameldować to pewnie to zrobiłeś.
    > A jak udowodnić fakt zamieszkania w danym miejscu mimo braku meldunku?

    Ale co sprawdzić? Znowu państwo podejrzewa każdego o nieczyste zamiary?
    Skoro mówię (piszę), że mieszkam pod danym adresem (pewnie pod
    odpowiedzialnością karną), to znaczy, że tam mieszkam. Wiem o obowiązku
    meldunkowym i go nie dopełniłem i w na najbliższym czasie nie zamierzam.
    Oczywiście znam tego konsekwencje. Ale nie jest nią odmowa zarejestrowania
    pojazdu.
    Dodatkowo mogę pokazać umowę najmu. Starczy za dowód? Świadkowie też by się
    znaleźli, tylko po co?

    JaromirD

  • 9. Data: 2010-06-22 16:23:22
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości grup

    > biorac pod uwage nadal istniejacy obowiazek meldunkowy, to jakie to ma
    > znaczenie?

    1. Bo nie jestem zameldowany tam, gdzie mieszkam. A jak się dowiedziałem w
    urzędzie, meldunek czasowy w tym wypadku też by nie pomógł. Stałego (tu,
    gdzie mieszkam) mieć nie będę w dającej się przewidzieć przyszłości.
    2. W imię zasad? Skoro urząd skarbowy mógł zmądrzeć i przestał wymagać ode
    mnie meldunku, to dlaczego nie Wydział Komunikacyjny?

    JaromirD

  • 10. Data: 2010-06-23 11:17:24
    Od: "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke>

    > 2. W imię zasad? Skoro urząd skarbowy mógł zmądrzeć i przestał wymagać ode
    > mnie meldunku, to dlaczego nie Wydział Komunikacyjny?

    Popieram.
    Mogliby tez przestac wymagac wymiany prawa jazdy po przemeldowaniu.
    Po cholere na prawku adres , skoro jest na nim pesel.