  • Data: 2011-09-30 21:47:12
    Temat: Rejestracja samochodu - Starostwo - Urząd Skarbowy
    Od: w...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Przekazałem mojej siostrze w darowiznie moj samochod (sam kupilem dla siebie
    nowy). Siostra udala sie do starostwa i przerejestrowala samochod. Siostra
    powiedziala mi, ze teraz trzeba bedzie sie udac do US. Pomyslalem sobie, ze
    zapewne chodzi o zlozenie deklaracji na zwolnienie od podatku od spadkow i
    darowizn SD-Z2. Okazalo sie jednak, ze US dostanie informacje o darowiznie od
    Starostwa.
    Dzisiaj siostra dostala wezwanie z US zeby sie stawila i wyjasnila stopien
    pokrewienstwa ze mna i ktora to jest darowizna na jej rzecz ode mnie w ciagu
    ubieglych 5 lat.
    Mam pytanie: na jakiej podstawie prawnej US dostaje informacje od starostwa o
    dokonanej darowiznie rzeczy ruchomej w celu ewentualnego wymierzenia podatku
    od darowizny? Przeciez do ciezkiej k..wa cholery ten podatek nie powstaje
    wskutek zaistnienia zdarzenia okreslonego w ustawie (tak jak podatek
    dochodowy) lecz wskutek wydania decyzji podatkowej konczacej postepowanie
    wskutek zlozenia deklaracji czy tez powolania sie na dokonana darowizne (wtedy
    jest 20% stawka sankcyjna)? Pani w Starostwie kiedy probowalem jej przemowic
    do rozumu cos mi zaczela gadac o procedurach wewnetrznycn starostwa. Od kiedy
    k..wa procedury wewnetrzne zamiast opublikowanego w Dzienniku Ustaw czy tam
    Monitorze prawa są podstawą do wzywania obywateli przed oblicze US? Jestem w
    stanie posypac glowę popiołem jeśli się mylę, ale czy rzeczywiście jest
    podstawa prawna do takiego a nie innego postępowania starostwa? Przeczesałem
    prawo o ruchu drogowym, KPA, Ordynację podatkową, a nawet ustawe o dochodach
    jednostek sam.teryt. i nic nie znalazłem.
    Proszę o pomoc.