  • 1. Data: 2007-05-24 09:07:00
    Temat: Regulamin i prawo
    Od: "Krzys" <n...@n...com>

    Witam
    Czy taki zapis w regulaminie jest zgodny z prawem (w/g mnie nie)?
    Czy PTK może wygrać sprawę w przypadku stwerdzenia naruszenia n/w punktów ?

    15. Ponadto Abonent korzystający z oferty zobowiązuje się nie udostępniać
    możliwości korzystania z usług telekomunikacyjnych z wykorzystaniem karty
    SIM Abonenta osobom trzecim- takie działanie będzie traktowane jako
    działanie na szkodę PTK Centertel sp. z o.o., co będzie podstawą do
    wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym.
    16. Niezależnie od powyższego w przypadkach opisanych powyżej w punkcie 14 i
    15 PTK Centertel sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zawieszenia świadczenia
    usług telekomunikacyjnych bez prawa do odszkodowania oraz bez wcześniejszego
    uprzedzenia Abonenta i naliczenia kary umownej w wysokości 5 000 PLN za
    każdy przypadek naruszenia. Zapłata kary umownej nie wyłącza możliwości
    dochodzenia odszkodowania przez PTK Centertel na zasadach ogólnych w
    przypadku, gdy wysokość szkody przewyższa wysokość kary umownej.

    więcej na
    https://doladowania.orange.pl/pop2_res/doc_promo/RP1
    19_A_09052007_1_Wielkie_Potrojenie.pdf

    Krzyś

  • 2. Data: 2007-05-24 09:14:17
    Temat: Re: Regulamin i prawo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzys" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > działanie na szkodę PTK Centertel sp. z o.o., co będzie podstawą do
    > wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym.

    znaczy sie jak mam to traktowac?
    ze ptk zabrania mi pozyczenia komus telefonu aby ten ktos mogl zadzwonic?
    ;)

  • 3. Data: 2007-05-24 09:44:44
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 11:07:00 +0200, Krzys napisał(a):

    > Czy taki zapis w regulaminie jest zgodny z prawem (w/g mnie nie)? Czy
    > PTK może wygrać sprawę w przypadku stwerdzenia naruszenia n/w punktów ?

    Było ;-) http://olgierd.bblog.pl/wpis,regulaminomachia,4617.h
    tml

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 4. Data: 2007-05-24 09:44:44
    Od: Olgierd <n...@o...com>

  • 5. Data: 2007-05-24 10:37:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Było ;-) http://olgierd.bblog.pl/wpis,regulaminomachia,4617.h
    tml

    Pozwoliłem sobie wyjaśnić w komentarzu o co chodzi ze "sztucznym ruchem"
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2007-05-24 13:51:35
    Od: w...@p...onet.pl

    a dlaczego nie? Nie jest to klauzula abuzywna. Nie chcesz - nie podpisuj/nie
    korzystaj.

    jesli naruszyles regulamin, ktory stanowi zalacznik do "podpisanej" (ale o tym
    za chwile) umowy. Sam sobie odpowiedz.

    > Było ;-) http://olgierd.bblog.pl/wpis,regulaminomachia,4617.h
    tml

    ciekawe, ale...
    Piszesz o tym, ze nie wiadomo, kto to jest "abonent" i kogo dotyczy pkt 15
    regulaminu. Przeciez w podanym przez topicodawce linku, mozna przeczytac na
    samym wstepie, ze "oferta jest skierowana do wszystkich uzyszkodnikow [...] i
    abonentow korzystajacych z ofert a, b, c, d itd itd".
    https://doladowania.orange.pl/pop2_res/doc_promo/RP1
    19_A_09052007_1_Wielkie_Potrojenie.pdf
    Jesli zatem masz podpisana umowe - jestes aboenntem i stosuje sie do Ciebie
    postanowienia m.in. pkt 15 i 16. Jesli jestes uzytkownikiem - coz, adresatami
    postanowien ww. pktow, uzytkownicy nie sa.

    Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze egzekwowania ww. postanowien przez PTK jakos
    nie jestem sobie w stanie wyobrazic ;)

    Problem to sie zrobi dopiero wtedy, jak wejdzie w zycie nowelizacja prawa
    telekomunikacyjnego, ktorego projekt w chwili obecnej za "abonenta" uwaza i
    obecnych aboenntow i uzyszkodnikow (czyli pre-paidowcow) ;)

    pozdrawiam
    d.