  • Data: 2006-06-23 12:17:38
    Temat: Re: życie psa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kaśka [###1...@i...pl.###] napisał:
    > mieszkam w małej miejscowości, w domku dwu rodzinnym i mam wspólne
    > podwórko z sąsiadami. oni mają psa, któremu nie dają jeść , nie
    > zmieniają wody i jest on już bardzo słaby. gdy my poszliśmy dać mu
    jeść
    > sąsiedzi oskarżyli nas o to że go trujemy. co w takiej sytuacji
    > zrobić????????

    Po pierwsze rozejrzyj się, czy w Waszej miejscowości albo okolicy nie
    ma Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, Związku Kynologicznego albo
    innej organizacji, która statutowo zajmuje się opieką nad zwierzętami.
    Po pierwsze w ten sposób unikniesz konfliktu z sąsiadami. Po drugie,
    może uwaga zwrócona przez kogoś z takiej organizacji prędzej skłoni
    sąsiadów do godnego traktowania tego zwierzęcia. Bo o ile brak karmy
    może być załóżmy wynikiem kłopotów finansowych, to brak wody czy
    warunków higienicznych, to już wynik niedbalstwa.

    Taka organizacja będzie lepiej wiedziała, na ile faktycznie warunki
    pobytu tego psa odbiegają od powszechnych standardów. Jeśli nie ma
    takiej organizacji, albo nie podejmie się ona działań, to zostaje
    zawiadomienie Straży Miejskiej lub w ostateczności Policji. W
    ostateczności, bo Policja ma wiele poważniejszych spraw i pewnie nie
    będzie to dla niej najważniejsza rzecz.