  • 1. Data: 2003-05-27 13:46:51
    Temat: zwrot sprzetu (reklamacja)
    Od: "Jacek" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Jako firma kupilismy kilkaset zestawow komputerowych, w sklad
    (wyszczegolnione na fakturze jest kilka elementow). M.inn komputer, monitor,
    MODEM, drukarka (etc). Na komputery mamy udzielone 36 miesiecy gwarancji,
    oczywiscie naprawa ma zostac dokonana w 14 dni.
    W umowie zakupu zastrzeglismy sobie prawo identycznosci sprzetu.
    Niestety, juz ponad 20% modemow uleglo awarii (co przy ilosc PC stanowi dosc
    pokazna liczbe). Nie dosc ze dostawca nie wyrabia sie z terminem napraw
    (niekiedy > 30 dni) to zakomunikowal, ze moze nam dostaczac INNE modemy w
    zamian (a tegoz nie chcemy!)

    Czy awaryjnosc na poziomie 20(kilku)% partii upowaznia nas do zadania zwrotu
    pieniedzy (lub wymiany na inny model WSZYSTKICH) za modemy? Jesli tak to na
    jakiej podstawie?

    Czy mozemy odmowic wymiany na inne modele (przy wymianie pojedynczych sztuk)?

    dzieki,
    Jacek

  • 2. Data: 2003-05-27 18:41:24
    Temat: Re: zwrot sprzetu (reklamacja)
    Od: c...@p...onet.pl

    ciach
    >nie dosc ze dostawca nie wyrabia sie z terminem napraw
    > (niekiedy > 30 dni) to zakomunikowal, ze moze nam dostaczac INNE modemy w
    > zamian (a tegoz nie chcemy!)
    prawo gwarancji i rękojmi z I-szym stycznia troszkę się znowu pogmatwało,
    wszystko winno być zapisane na karcie gwarancyjnej, sa oczywiscie przeisy ktore
    to normują, z regoly w karcie jest odnosnik iz pozostale przepisy normuje....

    > Czy awaryjnosc na poziomie 20(kilku)% partii upowaznia nas do zadania zwrotu
    > pieniedzy (lub wymiany na inny model WSZYSTKICH) za modemy? Jesli tak to na
    > jakiej podstawie?
    jeśli karta gwarancyjna tak stanowi to tak- ale wątpię, że znalazłby się tam
    tak niemądry zapis

    > Czy mozemy odmowic wymiany na inne modele (przy wymianie pojedynczych sztuk)?
    jeżeli gwarant nie ma możliwości dokonania naprawy (producent nie produkuje nie
    ma już w magazynach itd.), może zastąpić produkt innym niegorszym od
    serwisowanego i na to nie macie wpłuwu

    Pzdr

  • 3. Data: 2003-05-27 19:40:56
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    c...@p...onet.pl wrote:
    > prawo gwarancji i rękojmi z I-szym stycznia troszkę się znowu pogmatwało,

    Nie w tym przypadku, to nie jest konsument.

    KG

  • 4. Data: 2003-05-27 19:59:23
    Od: "Jasek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    ktore
    > to normują, z regoly w karcie jest odnosnik iz pozostale przepisy

    A co w przypadku gdy nie ma karty gwarancyjnej na dany komponent? Czy
    niedostarcznenie kart grawancyjnych jest rownoznaczne z brakiem kart? Jakie
    przepisy wowczas obowiazuja?

    Jacek

  • 5. Data: 2003-05-27 19:59:58
    Od: "Jasek" <j...@p...onet.pl>

    > Nie w tym przypadku, to nie jest konsument.

    To czym (kim) jestesmy :)). Troszke jasniej mozna?

    Jacek

  • 6. Data: 2003-05-27 20:20:37
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > A co w przypadku gdy nie ma karty gwarancyjnej na dany komponent? Czy
    > niedostarcznenie kart grawancyjnych jest rownoznaczne z brakiem kart? Jakie

    czy mam rozumiec, że nie posiadacie żadnych gwarancji na piśmie????

  • 7. Data: 2003-05-27 20:33:18
    Od: c...@p...onet.pl

    > Nie w tym przypadku, to nie jest konsument.
    >
    > KG

    firmy nie dotyczy wymiana, zamiana sprzętu z tytułu NIEZGODNOŚCI z umową tzn
    jeśli miał byc taki modem a jest inny do d**a blada. Jeśli nie posiadacie
    spisanej osteplowanej, podpisanej karty/kart gwarancyjnych przez gwaranta, z
    datownikiem itd. takze nie macie gwarancji. To co Wam pozostaje to tylko
    rękojmia, i tu: rękojmia trwa jeden rok od daty sprzedaży, zgłaszana w miejscu,
    gdzie dokonano zakupu, dokument uprawniający-dowód zakupu (faktura, paragon)
    klient dostarcza kompletny, sprzedany sprzęt reklamacja zgłoszona na piśmie.

    jak by ktos się pytał co to ta rękojmia- jest to odpowiedzialność SPRZEDAWCY za
    nienależytą jakość towaru
    Podstawa prawna
    Ustawa z dnia 23 sierpnia 1996r o zmianie Ustawy
    Kodeks Cywilny &#8211;art.od 556 do 576

    d...@u...plusnet.pl

  • 8. Data: 2003-05-27 21:18:39
    Od: "Jasek" <j...@p...onet.pl>

    > czy mam rozumiec, że nie posiadacie żadnych gwarancji na piśmie????

    Mamy gwarancje na pismie jako punkt umowy o wspolpracy. Okreslone sa tam
    czas reakcji, max czas naprawy, dlugosc gwarancji, forma gwarancji (etc).
    Nie ma nic o wymianie w przypadku wadliwej serii.

    Jacek

  • 9. Data: 2003-05-27 22:01:19
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    c...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > klient dostarcza kompletny, sprzedany sprzęt reklamacja zgłoszona na piśmie.

    pod warunkiem, że jej nie ograniczono, wyłączono

    KG

  • 10. Data: 2003-05-29 10:34:15
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pogmatwało,

    > To czym (kim) jestesmy :)). Troszke jasniej mozna?
    >
    > Jacek

    No jak to kim ?

    przeciez Pisal Pan, ze PRZEDSIEBIORCĄ

    Boguslaw