  • 1. Data: 2003-05-27 12:31:04
    Temat: Pismo ministerstwa finansów (dot. ulgi bud./remont.) - czy aktualne?
    Od: "skalar" <k...@o...pl>

    Witam,
    Postanowiłem poradzić się fachowców:
    Czy aktualne jest pismo ministerstwa finansów: PO 2/10-8010-02042/94
    (cytowane m.in. na stronie http://www.pit.pl/pages/201102.php)?

    Są w nim w szczegółach wymienione materiały/roboty podlegające odliczeniu.
    Czy mogę się na nie powołać przy odliczaniu wydatków w ramach "starej" ulgi
    budowlanej (odliczanie od podatku) bądź ulgi remontowej.
    Konkretnie chodzi mi o odliczenie piekarnika z plytą elektryczną i okapu.
    Wg tego pisma w/w urządzenia można odliczyć od podatku.
    tylko czy ono jest wciąż obowiązujące?

    Pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2003-05-27 14:15:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > (cytowane m.in. na stronie http://www.pit.pl/pages/201102.php)?
    >
    > Są w nim w szczegółach wymienione materiały/roboty podlegające

    Raczej się nie powołuj, bo gdzieś tak w 1996 lub 1997
    było rozporządzenie ministra gospodarki i budownictwa (?)
    sprawie określenia rodzajów wydatków
    z załącznikami określającymi co można, a co nie.
    Podejrzewam, że załaczniki raczej zawężały zakres odliczeń :-)
    Pismo z 1994 raczej jest nieaktualne.
    Mam nadzieję, ze rozporządzenie sobie odszukasz.

  • 3. Data: 2003-05-27 14:44:19
    Od: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>

    | Czy aktualne jest pismo ministerstwa finansów: PO 2/10-8010-02042/94
    | (cytowane m.in. na stronie http://www.pit.pl/pages/201102.php)?

    Bardziej aktualne jest ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I
    BUDOWNICTWA z dnia 21 grudnia 1996 r. w sprawie określenia rodzajów wydatków
    na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, o
    które zmniejsza się podatek dochodowy. (Dz. U. z dnia 30 grudnia 1996 r.) ,
    dostępne chociazby na stronie Urzędu Mieszkalnictwa
    http://www.umirm.gov.pl/Akty/rozpo/roz4.htm .
    Oba dokumenty niewiele się różnią co do treści ! W Rozporządzeniu nie ma
    żadnego nawiązania ( ani tym bardziej klauzuli o utracie mocy) do pisma MF .
    Myślę jednak że rozporządzenie jest aktem wyższego rzędu w stosunku do
    "zwykłego" pisma.

    Pozdrawiam
    Jacek Baraniecki

  • 4. Data: 2003-05-28 05:50:01
    Od: "skalar" <k...@o...pl>

    ,
    > dostępne chociazby na stronie Urzędu Mieszkalnictwa
    > http://www.umirm.gov.pl/Akty/rozpo/roz4.htm .
    > Oba dokumenty niewiele się różni? co do tre?ci ! W Rozporz?dzeniu nie ma
    > żadnego nawi?zania ( ani tym bardziej klauzuli o utracie mocy) do pisma MF
    .
    > My?lę jednak że rozporz?dzenie jest aktem wyższego rzędu w stosunku do
    > "zwykłego" pisma.

    To rozporządzenie znam - rzeczywiście istotnych różnic w stosunku do
    przywołanego pisma MF nie ma, ale w mojej sytuacji pismo jest trochę
    korzystniejsze, bo są w nim konkretnie wymienione urządzenia takie jak np:
    kuchenka elektryczna i okap kuchenny.
    W rozporządzeniu jest wprawdzie zdanie:

    " (...) montaż trwale umiejscowionych: wyposażenia, armatury i urządzeń
    dotyczących:
    1) instalacji sanitarnych,
    2) instalacji elektrycznych, odgromowych i uziemienia, (..) "

    ale jest tu już pole do interpretacji czy aby na pewno płyta grzewcza z
    piekarnikiem i okap kuchenny są urządzeniami trwale umiejscowionymi.

    Mam jeszcze jedno, ważne dla mnie pytanie: czy w/w rozporządzenie można
    stosować do tzw. dużej ulgi budowlanej (tej, która obecnie jest
    zlikwidowana) a nie tylko do ulgi remontowej?

    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź
    Arek