eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy? › Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
  • Data: 2008-10-08 18:35:32
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marcin Debowski pisze:
    > Dnia 07.10.2008 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
    >> akhayah pisze:
    >>> Piotrze i Filipie osobiście uważam, że ktoś powinien mnie poinformowac
    >>> o tym, że instalacja XP w tym wypadku jest tak trudna (niemożliwa jak
    >>> się nie ma drugiego komputera z dostępem do internetu).
    >> A instalacja takiego Slackware, czy np. Linux From Scratch to już w
    >> ogóle wyższa szkoła jazdy w porównaniu z instalacją tego XP.
    >> I co z tego?
    >
    > To zalezy (patrz moj wczesniejszy post w tym wątku). Istotna jest
    > MZ deklaracja sprzedawcy i czy towar posiada typowe (w danym kontekscie)
    > cechy. Typowym zachowaniem dystrybujci łindołs nie jest konieczność
    > tworzenia dodatkowej kopii tej dystrybucji z użyciem dodatkowego
    > oprogramowania (sterowników).

    Nie wiem na ile polityka Microsoftu się w tej dziedzinie zmieniła, ale
    jeszcze jakiś czas temu instalacja systemu operacyjnego nie była przez
    nich uważana za czynność wykonywaną przez użytkownika ( i były to
    właśnie czasy XP ).
    M.in. dlatego czynność instalacji nie była nawet opisana w instrukcji
    programu.
    Bo tam jednak jest trochę kombinacji - podział na partycje, wybór
    systemu plików, czasami trzeba się wykazać wiedzą na temat jakiegoś
    dodatkowego hardware-u itp. Użytkownik nie bardzo będzie wiedział czego
    potrzebuje.


    Natomiast w obecnych czasach konieczność "zawalczenia" z dyskami SATA
    jest jak najbardziej typowym zachowaniem dystrybucji Windows nawet w
    dekstopach. Co więcej laptopy od dawien dawna potrzebują bardziej
    "indywidualnego" traktowania niż typowy PC z powodu że wiele urządzeń w
    nich zamontowanych wymaga dodatkowych, innych sterowników w celu np.
    zarządzania energią itp.


    To jest tak jak z samochodem - kupuje się go i niby jest on
    serwisowalny. Można sobie do niego kupić np. tarczę sprzęgła i nawet nie
    dostanie się do niej instrukcji wymiany, bo to nie jest czynność dla
    użytkownika. Trzeba mieć wiedzę i narzędzia.
    Próba zwrócenia dealerowi samochodu z powodu że ja nie umiem wymienić
    tarczy sprzęgła, będzie podobnym pomysłem.
    Tego Windowsa zapewne również z chęcią i bez problemu zainstaluje serwis.


    > W tym przypadku sprzdawca niczego nie deklarował, ale jeśli by to zrobił
    > ("nie ma problemu z instalacją") to byłaby to MZ typowa niezgodność.

    No w zasadzie nie ma... To nie jest żadna kosmiczna wiedza.
    Przeciętnie zaawansowany użytkownik sobie z tym radzi, zwłaszcza mając
    dostęp do internetu.

    Oczywiście chyba że sprzedawca obiecał że wkłada się płytę do napędu,
    klika 5 razy "next" i uruchamia się piękny i działający ze wszystkim
    Windows.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1