    From: Orfant Orfanter <o...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnili mnie z pracy :( - moze nie do konca prawnie ? ;)
    Date: Sat, 06 Jul 2002 23:54:23 +0200

    Dardas wrote:
    > Moze jeszcze dopisze cos: zostaje ukarany rozwiazaniem umowy za
    > wypowiedzeniem okreslonym w ustawie: w moim przypadku okres 1
    > miesiaca, zarzuty jakie mi sie przedstawia wykryto 27.05, pismo z
    > kara wystawione 27.06, dotarlo do mnie 28.06, czy to oznacza ze
    > przekroczyli terminowy okres ukarania > czyli do 1 miesiaca, w
    > dodatku w moim kodeksie jest info, ze ukarac moga w ciagu 2 tygodni a
    > nie 1 miesiaca. Wiec jak to jest, bo juz sam nie wiem. Najlepiej z
    > odpowiednim przepisem, bo ten podany do gory dotyczy rozwiazania
    > umowy bez wypowiedzenia, a mi takie wypowiedzeni dali.

    Jesli przepisy umowy o prace sa bardziej korzystne od kodeksu pracy -
    stosuje sie przepisy umowy o prace - w takim swiete, wypowiedzenie jest
    rzeczywiscie bezpodstawne.

    > I jeszcxze pytanie, czy pracodawca moze rozwiazac umowe z
    > wypowiedzeniem bez podania przyczyny ? I czy jesli moze to nalezy sie
    > jakas odprawa albo cos ? Bo mysle ze tak, w koncu inaczej to mozna
    > kazdego zwolnic bez problemu i wstawic sobie jakiegos kuzyna czy
    > syna.

    Chyba jednak musi podac jakas przyczyne, chocby ekonomiczna. Ale znow
    odsylam do PIP'u. I jeszcze jedno - masz tydzien na odwolanie sie do
    sadu pracy od wypowiedzenia o prace. Niestety chyba ten termin juz minal :(