    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie z pracy - zaległy urlop
    Date: Tue, 21 Aug 2007 23:10:08 +0200

    On Tue, 21 Aug 2007, Piotrek wrote:

    > Witam,
    > mam takie pytanie,
    > chciałbym od 15 lutego 2008r zakończyć współpracę z obecnym pracodawcą
    > (zwolnić się) z którym mam podpisaną umowę o pracę, myślę że bez problemów
    > załatwimy to w formie porozumienia stron, czyli bez wymaganego okresu
    > wypowiedzenia. Jako że nie przechodzę na żaden inny etat (zakładam własną
    > DG) chciałby wykorzystać zaległy urlop za 2007 rok oraz ten do którego
    > nabędę prawo po 1 styczniu 2008r.

    Czekaj, czekaj, niech ktoś skomentuje, ale mi się coś nie widzi
    w Twoim tekście :)
    Jak się zwolnisz, to będziesz mieć prawo do urlopu za dwa miesiące
    roku 2008, a nie cały 2008!
    Po prawdzie prawo pracy AFAIK nie przewiduje "zwrotu wykorzystanego
    z góry urlopu", ale mi się zdaje że nie jest oczywiste "prawo do całego
    urlopu".
    Naddatek "wykorzystania" zostanie wpisany Ci do świadectwa pracy, w razie
    podjęcia pracy kolejny pracodawca już NIE udzieliłby urlopu.
    Jak rozumiem, nie będzie Cię to ziębić ani parzyć, ale obowiązku
    działania na wlasną szkodę Twój pracodawca nie ma :)

    pzdr, Gotfryd