eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoznowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne? › Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne?
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne?
    Date: 26 May 2004 09:06:42 GMT

    In article <c8vu9g$hao$1@inews.gazeta.pl>, Binio wrote:

    > Niby gdzie może wprowadzić??? U siebie??? Chyba na papierze jedynie. Poza tym
    > na podstawie jakiego artykułu w ustawie??? Regulamin opracowany przez
    > wspólnotę nie może ograniczać jakiegokolwiek prawa do własności! Czyż nie tak?
    > Jeśli twierdzisz że wspólnota może sobie wprowadzić cokolwiek w regulaminie
    > to podaj art. w ustawie. (Dz.U.00.80.903) i wskaż mi tej ustawie artykuł
    > który by o tym wspominał. Prawa i obowiązki lokatora są tam wyraźnie
    > wyszczególnione (art. 12-17).

    Myślę, że szukasz w odwrotnym kierunku i mieszasz dwie rzeczy: prawa
    lokatorów i prawa osób postronnych niemających żadnych praw do
    nieruchomości.
    Może zamiast szukać paragrafu, kt. pozwala właścicielowi nieruchomości
    nie wpuszczać ludzi w czerwonych skarpetkach poszukaj paragrafu, kt.
    nakazywałby mu wpuszczać takich ludzi i wszystkich innych, nawet jeśli
    nie ma na to ochoty. Bo pewnie nie znajdziesz, bo to tak jakbyś szukał
    paragrafu pozwalającego Ci nie nosić koszul w kratkę.
    Znajdziesz za to pewnie paragraf, kt. mówi, że trzeba na teren własnej
    nieruchomości wpuścić policjanta goniącego bandytę, najemców, o kt.
    wspomniał Godfryd, sąsiada, któremu spadły na czyjąś nieruchomość
    jabłka z drzewa i pewnie coś jeszcze.
    Skoro wspólnota jest właścicielem nieruchomości, to może sobie
    wpuszczać kogo chce i nie wpuszczać kogo chce, poza wyjątkami, w kt.
    pewne osoby wpuścić musi. Jeśli wspólnota uchwaliła, że nie chce
    widzieć na swoim terenie obcych samochodów, to ma do tego prawo tak
    samo jak Ty, gdybyś miał dom z podwórkiem miałbyś prawo nie życzyć
    sobie, żeby obce samochody Ci po nim jeżdziły.
    Ponieważ w Twoim przypadku jesteś tylko jednym z wielu właścicieli
    nieruchomości, musicie się dogadać co do tego kogo wpuszczacie, kogo
    nie, albo może wpuszczacie wszystkich jak leci. Skoro Twoje zdanie
    zostało przegłosowane, to pozostaje Ci:
    a/ pogodzić się z tym
    b/ zrobić wśród współwłaścicieli kampanię na rzecz zmiany regulaminu
    c/ sprzedać swój udział we własności

    Dyskusja trwa już od jakiegoś czasu i jak widzisz nikt jeszcze nie
    napisał, że w opisywanym przypadku zostało złamane jakieś prawo. Masz
    do wyboru, uwierzyć w to albo wyłuskać kasę na profesjonalnego
    prawnika i u niego szukać potwierdzenia lub zaprzeczenia naszych
    opinii.

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę