eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoznowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne? › Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne?
    From: "Binio" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne?
    Date: Wed, 26 May 2004 08:34:06 +0000 (UTC)
    <c8vk5c$rjd$1@inews.gazeta.pl> <c8voci$kf9$1@opal.icpnet.pl>
    <r...@4...com>
    <c8vq75$mlt$1@opal.icpnet.pl>
    <u...@4...com>
    <c905b2$5vm$1@opal.icpnet.pl>
    <k...@4...com>
    <kdXsc.165805$O9.162407@news.chello.at>

    Krzysztof 'kw1618\ z Warszawy <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Tak czytam tę dyskusję i widzę że nie znacie istoty wspólnoty.
    > Jesli ktoś ma własność, przykładowo 2 hektary gruntu, i tam sobie postawi
    > dom ogrodzi i jednoosobowo jest właścicielem tego, to wprowadza sobie tam
    > takie prawo jakie chce, ruch lewostronny, chodzenie tyłem i inne pomysły
    > które już tu padły.
    > W przypadku wspólnoty, każdy właściciel-członek wspólnoty jest właścicielem
    > swojej nieruchomości: mieszkania itp. a także jest ułamkowym właścicielem
    > częsci wspólnej.
> [...]

    Zgoda. Kłótnie z ochroną nic nie dają (sam się przekonałem). Ale idąc twoim
    tokiem rozumowania można by uchwalić że, co drugiego mieszkańca odstrzelimy
    (bo jest ich np. za dużo). W innym wątku (pt. zakładanie blokad na koła)
    zostało już stwierdzone ponad wszelką wątpliwość że ochrona nie ma prawa
    nakładać blokad na samochody (które są właśnością członków wspólnoty).
    Tymbardziej że pobiera opłaty (cyt.) "za zdjęcie blokady". A to jest łamaniem
    prawa, bo nie mają prawa pobierać takich opłat. Natomiast co do nie
    wpuszczania lokatorów to nie jestem pewien (i stąd ten nowy wątek).