    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu o ciąży i pracy
    Date: Tue, 17 Dec 2002 11:23:59 +0100

    Użytkownik "luśka" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:atki3m$bf$1@news.onet.pl...
    > mam pytanko:
    > jestem w ciązy i pracodawca zwalnia mnie z pracy bo nie mialam umowy o
    prace
    > tylko umowe zlecenie czy jesli moja znajoma zatrudnilaby mnie w swojej
    > firmie teraz tzn na 3 miesiace przed urodzeniem dziecka na umowie na
    czas
    > okreslony - 3 miesiące , to ZUS wyplacilby mi 100 % zarobków w czasie
    16
    > tygodni macierzyńskiego? Jakie dodatkowe ewentualne koszty poniosłaby
    > znajoma?
> [...]

    Przede wszystki gratuluję (potomka). Zastanów się, czy charakter Twojej
    pracy był zgodny z treścią umowy - zlecenia? Być może byłaś normalnym
    pracownikiem, a pracodawca chcąc zmniejszyć koszty zatrudniał Cię "na
    lewą" umowę - zlecenie? Jeśli tak to możesz przed Sądem Pracy domagać
    się uznania, że faktycznie (niezależnie od papierów) byłaś zatrudniona
    na umowę o pracę i w konsekwencji masz prawo do korzystania ze
    związanych z tym przywilejów (np. zakazu zwalniania kobiet w ciąży).
    Zadzwoń albo wybierz się do Państwowej Inspekcji Pracy w Twoim mieście,
    tam Ci wszystko powiedzą (moje informacje mogą być nieścisłe).

    Pozdrawiam i powodzenia,
    BaLab