    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znów nasi ulubieni "ochroniarze"
    Date: Wed, 26 Dec 2007 15:26:23 +0100

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:fktgom$itm$1@achot.icm.edu.pl...

    > Być może, a może nie, ochroniarz biegał bezradnie, bo miał w głowie
    > ograniczenia ustawowe, ale też mógł biegać bezradnie, bo wogóle był
    > ograniczony umysłowo lub nie radzi sobie w sytuacji stresowej co
    > goeliminuje z wykonywania tego zawodu. Selekcja do zawodu ochroniarza
    > niby
    > jest, ale trafiają do zawodu ludzie przypadkowi.

    O jakiej Ty piszesz selekcji? W Policji jest selekcja trwająca trzy lata, a
    i tak raz na jakiś czas trafiają się niewłaściwe osoby niestety. Jak mozesz
    selekcjonować ochroniarzy dając im 1000 zł/m-c. Taż to z definicji powieść
    się nie może.

> [...]
    > takiej
    > sytuacji ma tzw. zwykły człowiek, dlatego w moim zakładzie czy w sklepie
    > ochrona byłaby absolutnie niewidoczna, bez mundurów, z adekwatnymi
    > środkami
    > przymusu bezpośredniego gdzieś w łatwo dostępnym miejscu i ich decyzją (a
    > nie ustawowo ograniczoną, kto może, a kto nie może i w jakich
    > okolicznościach) byłoby czy w przypadku zaistnienia zdarzenia kradziezy
    > czy
    > rzucania przedmiotami radzą sobie sami, czy dokumentują wszystko bardzo

    Uważa, że nie w tym jest problem. Policja ma pełne uprawnienia, a też
    czasem pewnego rodzaju zagrożenie ją przerasta. Bardzo ciężko jest po
    prostu przewidzieć zagrożenia i dostosować konieczne siły i środki.