    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zniszczenie mienia o wartości 450zł - urząd czy cywilny?
    Date: Thu, 9 Aug 2007 11:37:08 +0200

    witam ponownie!

    sprawdziłem kodeks karny - masz tam art.288kk - uszkodzenie rzeczy cudzej -
    niszczenie, uszkodzenie lub czynienie niezdatnej do użytku; kara -
    pozbawienie wolności od 3 miesięcy do lat 5; wypadek mniejszej wagi - kara
    grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku;
    ja osobiście bym to zgłosił na policji, zwłaszcza że bez twego wniosku nic
    nie zrobią - złóż zawiadomienie na policji; podaj numer rejestracyjny
    samochodu auta oraz okulary które zniszczył - może był juz karany, więc
    ustalą jego tożsamość i miejsce zamieszkania; wszystko w zakresie ustalenia
    jego danych zrobi więc za ciebie policja, w oparciu ww. dowody; w sądzie
    cywilnym musiałbyś to sam ustalać, chyba że ten ktoś z twoich znajomych go
    zna, ale mógłby nie wydac kolegi;

    zatem biegaj na policję, okulary włóż do woreczka foliowego by nie zatrzeć
    śladów linii papilarnych, podaj policji numer rejestracyjny jego wozu i
    czekaj na rozwój sprawy; podaj tez ewentualnych świadków zdarzenia z imienia
    i nazwiska i adresy

    powodzenia
    pzdr

    pl...