    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 28 Jun 2003 12:06:43 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: zniesienie współwłasności a stan budowy

    Użytkownik "Kinga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bdh04s$3nv$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > interesuje mnie właśnie ten naszkicowany przez Ciebie przypadek...w
    ostatnim
    > Muratorze był podany przykład zastosowania tego sposobu (najpierw sprzedaż
    > częsci udziału a potem nieodpłatne zniesienie współwłasności) w
    odniesieniu
    > do "domu o pow. użytkowej 150 m2 i wartości 150 tys. zł, położonego na
    > działce o wartości 50 tys. zł". Mniemam, że jest to domek jednorodzinny,
    nie
    > zaznaczono, że jest inaczej. Poza tym opisując sytuację posługiwano się
> [...]

    to jest sposób na zaniżenie PCC ale nie wiem czy skuteczny ale może dotyczyc
    tylko
    zakończonych budynków w których mozna wyodrębnić samodzielne lokale,
    sprzedajesz taki mały udział a potem znosisz współwłasnośc w ten sposób,
    ustanawia się odrębna własność np. 2 lokali po jednym dla każdego ze
    współwłaścicieli,

    jest tez inna mozliwość, bo mozna przy współwłasności ustalić w akcie
    notarialnym
    sposób korzystania z nieruchomości będącej przedmiotem współwłąsności w ten
    sposób, że
    każdy ze współwłaścicieli będzie mół korzystac z wyłączeniam innych
    współłaścicieli z
    okresłonych lokali w budynku będącym przedmiotem współwłasności,
    no ale to chycha nie ten przypadek,

    pzdr,
    JarekM