    From: "Kinga" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zniesienie współwłasności a stan budowy
    Date: Fri, 27 Jun 2003 10:44:02 +0200

    > zniesienie współwłasności może dotyczyć takich przypadków gdy rzecz da się
    > podzielić a w przsypadku domu jednorodzinnego to raczej trudne a zwłaszcza
    > budowie,
    > nie da się określic odrębnej własności poszczsególnych lokali,

    interesuje mnie właśnie ten naszkicowany przez Ciebie przypadek...w ostatnim
    Muratorze był podany przykład zastosowania tego sposobu (najpierw sprzedaż
    częsci udziału a potem nieodpłatne zniesienie współwłasności) w odniesieniu
    do "domu o pow. użytkowej 150 m2 i wartości 150 tys. zł, położonego na
    działce o wartości 50 tys. zł". Mniemam, że jest to domek jednorodzinny, nie
    zaznaczono, że jest inaczej. Poza tym opisując sytuację posługiwano się
    pojęciem ogólnym "nieruchomość", stąd moje pytanie czy pod pojęciem
    nieruchomość można tu zawrzeć także tę nieruchomość w budowie. I co ciekawe,
    w przykładzie z Muratora rodzice sprzedali dziecku udział w tym domu w
    wysokości 1/50 (bez uzasadnienia czemu właśńie taki ułamek).... :)
    pzdr,
    Kinga