    From: A...@k...net.pl (Artur Golański)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znaki drogowe
    Date: Tue, 22 Oct 2002 16:08:49 GMT
    Sender: a...@p...onet.pl@pc140.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "YoureX" <j...@k...pl> napisał:

    >zakazem ruchu w obie strony z wyjatkiem dojazdu do garazy.
    1. Czyli moze wjechac kazdy, kto chce dojechac do garazu (czytaj:
    niekoniecznie wlasciciel/uzytkownik garazu !).
    2. Wniosek zmienic tabliczke na np. "Teren prywatny. Nie dotyczy
    uzytkownikow garazy" (lub osob upowaznionych przez wlasciciela).

    >jeden gosc notorycznie parkuje swoj samochod oznaczony znaczkami inwalidy.
    3. Znaczek do niczego go NIE upowaznia. Potrzebna jest tzw. karta
    parkingowa, aby mogl nie stosowac sie do niektorych zakazow.
    4. Czy jest znak zakaz parkowania? Jesli nie, to z powodu [1] legalnie
    wjezdza i parkuje :-)

    >Wezwana straz miejska stwierdzila, ze gosc ma prawo tam stac,
    5. Jesli na podstawie znaczka, to zloz skarge do szefa, bo
    funkcjonariusz jest niedouczony, a jesli wymyslili [4], to maja racje
    - zastosuj [2].

    >ja nie moge zaparkowac samochodu przed wlasnym garazem!!
    Z powodu ?

    >Stwierdzili, ze jezeli bedzie tabliczka "teren prywatny - zakaz wjazdu", to
    >goscia wypedza stamtad.
    Korekta: kierowce obowiazuja znaki drogowe zgodnie z odpow. rozp.
    MTiGM, a nie sama tabliczka. Tabliczki stosuje sie do znakow jako ich
    uzupelnienie i wtedy cos tam oznaczaja lacznie ze znakiem (oczywiscie
    nie dowolne tabliczki). Zakaz wjazdu stosuje sie do ulic
    jednokierunkowych, a w 'twoim' przypadku wlasciwy jest zakaz
    ruchu+tabliczka 'nie dotyczy...'.

    >czy musze ja postawic na granicy prywatnej dzialki??
    Jesli dzialka jest prywatna, to wlasciciel ustawia znaki na swoim
    terenie. Jesli teren jest ogrodzony lub tak oznakowany, by nie budzilo
    watpliwosci, ze mamy do czynienia z dzialka prywatna, to wlasciciel
    zglasza na Policje fakt naruszenia swej wlasnosci (pierwszy raz moga
    pouczyc kierowce, ale nastepnym razem wlula mu mandat).

    Artur Golański