  • 1. Data: 2004-11-17 23:59:42
    Temat: znak zakazu dla psów na trawniku
    Od: "Ramiel" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    czy jest prawnie zalegalizowane postawienie znaku z symbolem psa
    przekreślonym w czerwonym kółeczku ?
    Chodzi o trawnik przed blokiem gdzie wszyscy wychodzą z psami i denerwują
    się na widok takiego znaku wbitego w trawnik. Czy gospodarz domu ma prawo do
    umieszczania takiego znaku i gonienia z krzykiem każdego właściciela psa
    który wejdzie na taki trawnik z zakazem dla psów ? I czy ten znak obejmuje
    całe osiedle czy tylko fragment trawnika na którym jest ten znak ( tabliczka
    do kupienia w supermarkecie obi itp.)

    "Wszyscy Polacy to jedna rodzina a jak wiadomo z rodziną najlepiej wychodzi
    się na zdjęciu "

    --
    Pozdrawiam :)
    Ramiel

  • 2. Data: 2004-11-18 00:20:49
    Temat: Re: znak zakazu dla psów na trawniku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ramiel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Niestety nie spotkałem się z taką prawną legalizacją. Właściciel terenu może
    go ogrodzić i wówczas ma prawo każdego gonić, a w zasadzie nawet jest to
    chronione prawem karnym. Przy czym ogrodzenie niekoniecznie musi być jakieś
    potwornie wielkie. Wystarczy, że będzie widoczne.

  • 3. Data: 2004-11-18 08:49:02
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Chodzi o trawnik przed blokiem gdzie wszyscy wychodz? z psami i denerwuj?
    > się na widok takiego znaku wbitego w trawnik. Czy gospodarz domu ma prawo do

    Dziwne. Bardzo dziwne ... bo ja zawsze sie denerwuje na widok psa
    srającego na trawniku przed blokiem.

    ;-)

  • 4. Data: 2004-11-18 11:27:42
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Ramiel* wrote in <news:cngoks$4b6$1@news.onet.pl> :

    > "Wszyscy Polacy to jedna rodzina a jak wiadomo z rodziną najlepiej wychodzi
    > się na zdjęciu "

    ... i to z brzega - bo się można odciąć ;))))

    --
    Motto: "Wszyscy wiemy że Linux jest wspaniały... nieskończone pętle
    robi w 5 sekund." (Linus Torvalds)

  • 5. Data: 2004-11-18 12:56:48
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    > czy jest prawnie zalegalizowane postawienie znaku z symbolem psa
    > przekreślonym w czerwonym kółeczku ?

    idź z pieskiem obok znaku niech sie tam odleje jak ci ktoś zwróci uwage
    spytaj się o podstawe prawną :)
    wtedy wsztsko stanie się jasne :) jak się już dowiesz daj znać bo też mam
    pieska i rownież jestem ciekawy tematu :)

    pozdrawiam....

  • 6. Data: 2004-11-18 13:26:56
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    Użytkownik "JDM" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wtedy wsztsko stanie się jasne :) jak się już dowiesz daj znać bo też mam
    > pieska i rownież jestem ciekawy tematu :)

    Tu nie chodzi o podstawę prawną tylko o przyzwoitość.
    U mnie pod blokiem załatwiają się psy a za chwilę na tym samym trawniku
    bawią sie dzieci. Co z tego jak 30m dalej jest wiele "dzikiej" zieleni,
    skoro lepiej wypuścić pieska na trawnik.
    A już całkiem gotuje się we mnie jak widzę psa robiącego do piaskownicy pod
    okiem właściciela.

    pzodrawiam
    Schwester

  • 7. Data: 2004-11-18 14:40:54
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > skoro lepiej wypuścić pieska na trawnik.
    > A już całkiem gotuje się we mnie jak widzę psa robiącego do piaskownicy

    właśnie że chodzi grupa to pl.soc.prawo a nie pl.soc.przyzwoitosc :)
    choć niewątpiwie masz racje
    czasami wydaje mi sie ze na posiadanie psa powinno sie wystawiać
    pozwolenie....

    pozdrawiam....

  • 8. Data: 2004-11-18 14:46:08
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2004 15:40:54 +0100, JDM <h...@p...onet.pl> napisał:

    > pod
    >
    > w?a?nie ?e chodzi grupa to pl.soc.prawo a nie pl.soc.przyzwoitosc :)
    > cho? niew?tpiwie masz racje
    > czasami wydaje mi sie ze na posiadanie psa powinno sie wystawia?
    > pozwolenie....

    Nie mówiac o tym, że niektórzy powinni mieć dozywotni zakaz posiadania
    dzieci.

    --
    Falkenstein

  • 9. Data: 2004-11-18 15:05:22
    Od: "Ramiel" <r...@p...onet.pl>

    jeszcze dodam że kiedyś mne spotkała przykra sytuacja

    Wyszedłem z pieskiem na spacer i nagle okno na parterze w bloku się
    otworzyło - wychylił się gość ztygodniowym zarostem i widać że po spożyciu i
    krzyknął :

    - wypierd...j stąd bo zaraz wezmę spluwę i was powystrzelam ( mnie z
    pieskiem )

    Czy jest to grożba karalna i co mogę zrobić takiemu gościowi - nieżle mnie
    przestraszył i zacząłem bać się o swoje i pieska życie.
    Czy w takim wypadku mogę wezwać policję żeby przeszukali gościowi dom i w
    razie czego go zamknęli ?

    --
    Pozdrawiam :)
    Ramiel

  • 10. Data: 2004-11-18 15:47:10
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > - wypierd...j stąd bo zaraz wezmę spluwę i was powystrzelam ( mnie z
    > pieskiem )

    A może było tak: codziennie złośliwie wyprowadzasz szczekającego psa sąsiadowi
    pod okno, żeby uniemożliwić mu odpoczynek i żeby smród odchodów twojego psa
    wlatywał mu do mieszkania?

    > Czy jest to grożba karalna i co mogę zrobić takiemu gościowi - nieżle mnie
    > przestraszył

    Jesteś wyjątkowo bojaźliwy.

    > Czy w takim wypadku mogę wezwać policję żeby przeszukali gościowi dom i w
    > razie czego go zamknęli ?

    Albo od razu rozstrzelali... Czy chciałbyś pozamykać wszystkich, którzy się nie
    golą przez tydzień?

    Autentyczna historia z bardziej od Polski cywilizowanego kraju (Japonia,
    Osaka):
    Jakaś baba wyprowadzała psa na spacer. Oczywiście w kagańcu i na smyczy, miała
    też cały zestaw do sprzątania gówien i opłacone wszystkie podatki, bez których
    funkcjonowanie psa na wyspach nie byłoby możliwe. Pies zobaczył jakąś inną babę
    (poczuł zapach ...?), zaszczekał i skoczył w jej kierunku. Oczywiście nie
    dobiegł, bo był na smyczy i właścicielka go bez trudu przytrzymała, ale ta
    druga baba przestraszyła się, potknęła i złamała nogę. Finał sądowy:
    właścicielka psa musiała zapłacić za leczenie + odszkodowanie - razem ok. 50
    tys. USD. Za samo przestraszenie! Taki dziwny kraj...

    Historii nie wymyśliłem, przeczytała mi ją żona w Asahi Shimbun, jednej z
    największych i najpoważniejszych gazet japońskich.

    Pozdrawiam
    Czapla