  • 1. Data: 2005-08-22 17:27:03
    Temat: znak towarowy
    Od: "janek" <j...@w...pl>

    Witam,

    Czy mozna odsprzedac posiadany znak towarowy (slowno-graficzny)?
    Jesli tak, to jaka nalezaloby sporzadzic umowe? Czy moglbym porosic o porade
    w tej kwestii?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Janek

  • 2. Data: 2005-08-22 18:53:33
    Temat: Re: znak towarowy
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    janek <j...@w...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy mozna odsprzedac posiadany znak towarowy (slowno-graficzny)?

    można

    > Jesli tak, to jaka nalezaloby sporzadzic umowe?

    umowę odpłatnego/nieodpłatnego ( lepiej to pierwsze) przeniesienia praw do
    znaku
    Nic wymyslnego: osoba A przenosi na B prawa do znaku XYZ zarejestrowanego w
    UP RP pod numerem R123456 ( ew. zgłoszonego do rejestracji)za zapłatą abc
    PLN
    Tyle

    Chya, ze znak ma jakąś szczególną wartość, albo są z nim inne sztuczki, no
    ale o tym nic nie wiem
    pzdr
    Romek

    --
    W ogole dyskusja jest bezprzedmiotowa i zakrawa na trolowanie z racji
    wyjatkowo prostej solucji poruszanego problemu.

    (C)T.Francuz.

  • 3. Data: 2005-08-22 19:59:03
    Od: "janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nic wymyslnego: osoba A przenosi na B prawa do znaku XYZ zarejestrowanego
    > w UP RP pod numerem R123456 ( ew. zgłoszonego do rejestracji)za zapłatą

    Dzialamy na rynku od 5 lat, nie zarejestrowalismy znaku (logotyp) a teraz
    zglosil sie ktos do nas z oferta odsprzedazy.
    Zarejestrowal znak 2 miesiace temu.
    Oczywistym dla nas jest, ze specjalnie podkupil go aby odsprzedac - czy mial
    do tego prawo?
    Czy to prawda ze jedyna metoda na dalsze uzywania znaku to odkupienie go od
    obecnego wlasciciela?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-08-22 20:26:30
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mial
    > do tego prawo?
    > Czy to prawda ze jedyna metoda na dalsze uzywania znaku to odkupienie go

    Generaleni tak. Kto pierwszy, ten lepszy...

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 5. Data: 2005-08-22 20:55:12
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Romeq <r...@p...fm> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Użytkownik "janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    BTW co to jest logotyp? Móglby mnie ktoś oświecić. Ciągle na tej grupie ktoś
    uzywa słowa-wytrycha logotyp. Prawo znakow towarowych nie zna takiego tworu.

    Zarejestrował - to znaczy otrzymał już decyzję o udzieleniu prawa
    ochronnego, czy tylko zgłosił. Jest ogromna różnica
    Tak, czy inaczej, jest to zapewne typowy przykład zgłoszenia w złej wierze.

    Nie miał, to znaczy zgłosić mógł, ale można starać sie o uniewaznienie
    rejestracji (jeśli już nastąpiła), albo o niedopuszczenie do rejestracji -
    jeśli to tylko zgłoszenie

    Nie, to nieprawda. Po pierwsze macie prawa używacza uprzedniego - art 160
    prawa własnosci przemysłowej, choć jak mozna tam przeczytać, ma to pewne
    ograniczenia. Po drugie - jak napisałem wyżej można sie przeciwstawić i to
    skutecznie, takim praktykom, choć postępowanie przed UP RP jest
    długitrwałe,a i koszty będą. Po trzecie, ten, kto ten znak zarejestrował
    musi go używać, zeby dochodzić roszczen od innych. Z okolicznosci Twojej
    sprawy mozna wnosić, ze ten ktoś znaku nie używa, tylko chce na nim zarobić.
    No i najwazniejsze - dochodzić czegokolwiek mozna tylko po uzyskaniu prawa
    ochronnego, nie po samym zgłoszeniu.

    Na koniec jeszcze jedno - kwestia ceny. Nied wiem ile gość od Was chce, ale
    może sie okazać, ze nie będzie chciał dużo, mniej niż kosztuje spór i własne
    zgłoszenie, a Wy będziecie mieli wreszcie porządek. Nie pochwalam, bo to
    jest nakrecanie cwaniactwa, ale moze sie Wam per saldo opłacać.

    > Generaleni tak. Kto pierwszy, ten lepszy...

    Generalnie zgodziłbym się z taką tezą, gdyby nie art 160 oraz to, że na
    skutek pewnych słynnych sporó,w wprowadzono do polskiej ustawy zakaz
    rejestracji znaku zgłoszonego w złej wierze.

    Pozdrawiam
    Romek