    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znak towarowy
    Date: Mon, 22 Aug 2005 22:55:12 +0200

    Romeq <r...@p...fm> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Użytkownik "janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    BTW co to jest logotyp? Móglby mnie ktoś oświecić. Ciągle na tej grupie ktoś
    uzywa słowa-wytrycha logotyp. Prawo znakow towarowych nie zna takiego tworu.

    Zarejestrował - to znaczy otrzymał już decyzję o udzieleniu prawa
    ochronnego, czy tylko zgłosił. Jest ogromna różnica
    Tak, czy inaczej, jest to zapewne typowy przykład zgłoszenia w złej wierze.

    Nie miał, to znaczy zgłosić mógł, ale można starać sie o uniewaznienie
    rejestracji (jeśli już nastąpiła), albo o niedopuszczenie do rejestracji -
    jeśli to tylko zgłoszenie

    Nie, to nieprawda. Po pierwsze macie prawa używacza uprzedniego - art 160
    prawa własnosci przemysłowej, choć jak mozna tam przeczytać, ma to pewne
    ograniczenia. Po drugie - jak napisałem wyżej można sie przeciwstawić i to
    skutecznie, takim praktykom, choć postępowanie przed UP RP jest
    długitrwałe,a i koszty będą. Po trzecie, ten, kto ten znak zarejestrował
    musi go używać, zeby dochodzić roszczen od innych. Z okolicznosci Twojej
    sprawy mozna wnosić, ze ten ktoś znaku nie używa, tylko chce na nim zarobić.
    No i najwazniejsze - dochodzić czegokolwiek mozna tylko po uzyskaniu prawa
    ochronnego, nie po samym zgłoszeniu.

    Na koniec jeszcze jedno - kwestia ceny. Nied wiem ile gość od Was chce, ale
    może sie okazać, ze nie będzie chciał dużo, mniej niż kosztuje spór i własne
    zgłoszenie, a Wy będziecie mieli wreszcie porządek. Nie pochwalam, bo to
    jest nakrecanie cwaniactwa, ale moze sie Wam per saldo opłacać.

    > Generaleni tak. Kto pierwszy, ten lepszy...

    Generalnie zgodziłbym się z taką tezą, gdyby nie art 160 oraz to, że na
    skutek pewnych słynnych sporó,w wprowadzono do polskiej ustawy zakaz
    rejestracji znaku zgłoszonego w złej wierze.

    Pozdrawiam
    Romek

    --
    W ogole dyskusja jest bezprzedmiotowa i zakrawa na trolowanie z racji
    wyjatkowo prostej solucji poruszanego problemu.

    (C)T.Francuz.