  • 1. Data: 2006-01-21 18:14:10
    Temat: znaczke miesieczny - brak nr
    Od: "marecki102" <m...@p...onet.pl>

    witam
    znajoma zapomniala wpisac nr okladki na znaczku na bilet miesieczny i
    dostala mandat tak jakby jechala bez biletu...

    rzecz z pozoru oczywista spotyka sie regulaminy i inne rozprzadzenia w
    autobusach .... jest tam napisane ze bilet miesieczny bez wpisanego nr
    okladki na znaczku jest niewazny... no i co

    ano nie rozumiem jednej sprawy !!! jak mozna traktowac na rowni kogos kto
    jedzie z premedytacja bez biletu na tzw 'gape' z kims kto de facto kupil
    bilet i nie dopelnil takiego szczegoliku jakim jest wpisanie nr na
    znaczku...

    rzecz miala miejsce w gdansku od nowego roku sprawdzaniem biletow zajela sie
    na pewno wielu znana chocby ze slyszenie firma renoma, do tej pory w czasie
    kontroli przez pracownikow zkm konczylo sie na pouczeniu w moim rozumieniu
    jak najbardziej adekwatnym wymiarze kary...

    1. moze ktos z grupowiczow mial podobny problem a moze udalo mu sie
    zaskarzyc tak razaca niesprawiedliwosc...
    2. moze ktos mi podpowie czy sa przepisy na podstawie ktorych moznaby
    odwolac powyzej opisana decyzje...

    jak rozumiem jakiekolwiek zarzadzenia, regulaminy o charakterze wewnetrznym
    powinny byc w zgodzie z przepisami wyzszej rangi jak np kodeks cywilny czy
    konstytucja

    nota bene w toruniu gdzie teraz mieszkam, nr okladki na znaczku wpisuje pani
    sprzedajaca znaczek choc wczesniej ostrzegali w regulaminach i
    rozporzadzeniach ze bilet bez wpisanego nr jest niewazny a jednak cos sie
    zmienilo tak jakby ktos im dal psztyczka niemniej jednak jest to juz
    zdrowsza sytuacja poniewaz kupujac bilet wystawca dba o to aby bilet byl
    wazny ...

    pzdr
    marecki

  • 2. Data: 2006-01-21 18:22:00
    Temat: Re: znaczke miesieczny - brak nr
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    marecki102 wrote:
    > witam

    Niestety, twoja znajoma została skoszona równo z tymi, którzy sobie
    znaczek pożyczają i w ten sposób kilka osób objeżdża na jednym znaczku.

    Regulamin ma oparcie w ustawie o prawie przewozowym, więc nic nie wskórasz.
    Można to krótko podsumowac tak, Za gapiostwo niestety czasami trzeba
    zapłacić.
    Jeżeli kupuje regularnie znaczki co miesiąc i jeszcze je ma.
    To niech napisze prośbę o anulowanie kary, motywując to np. ciężką
    sytuacją finansową i pokazując fakt, że co miesiąc znaczki kupuje, a w
    tym miesiącu po prostu zapomniała wpisac numeru.
    Może ktoś jej po prostu pójdzie na rękę.

  • 3. Data: 2006-01-22 00:29:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.01.2006 marecki102 <m...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > jedzie z premedytacja bez biletu na tzw 'gape' z kims kto de facto kupil
    > bilet i nie dopelnil takiego szczegoliku jakim jest wpisanie nr na

    Na anatomii znaczka i legitymacji to ja się za bardzo nie znam, ale czy
    hipotetycznie, taki niezanumerowany znaczek nie umożliwia jego przełożenia
    do innej legitymacji?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-01-22 00:31:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > jedzie z premedytacja bez biletu na tzw 'gape' z kims kto de facto kupil
    > bilet i nie dopelnil takiego szczegoliku jakim jest wpisanie nr na

    Na anatomii znaczka i biletu miesięcznego to ja się za bardzo nie znam,
    ale czy hipotetycznie, taki niezanumerowany znaczek nie umożliwia jego
    przełożenia do innego biletu?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-01-22 00:41:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "marecki102" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jedzie z premedytacja bez biletu na tzw 'gape' z kims kto de facto kupil
    > bilet i nie dopelnil takiego szczegoliku jakim jest wpisanie nr na

    Twoja argumentacja jest tak samo mocna, jak goscia, ktory pokazuje kanarowi
    nieskasowany bilet. "Panie, przeciez 'de facto' kupilem bilet i nie
    dopelnilem tylko takiego szczegoliku, jak wsuniecie go w szczeline
    kasownika". Czujesz roznice? - bo ja nie! Przez skasowanie biletu
    "legalizujesz go" na biezacy przejazd - czyniac tym samym niewaznym na
    innych przejazdach. To samo jest ze znaczkiem na miesieczny - czysty znaczek
    neisj niezalegalizowany - moze go kazdy wlozyc do swej legitymacji - jest
    jak nieskakowany bilet. Wpisanie numeru na stale laczy go z legitymacja (i
    posiadaczem) - a to przeciez bilet imienny jest chyba?
    Czy uwazasz, ze gapowicz, ktory pokazuje konktrolerowi bilet nieskasowany ma
    byc inaczej traktowany niz taki, ktory wogole nie ma zadnago biletu ????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2006-01-22 00:54:30
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 22 Jan 2006 08:31:43 +0800, *Marcin Debowski*
    <news:fc0ba3-l0b.ln1@ziutka.router> napisał(a):

    > Na anatomii znaczka i biletu miesięcznego to ja się za bardzo nie znam,
    > ale czy hipotetycznie, taki niezanumerowany znaczek nie umożliwia jego
    > przełożenia do innego biletu?

    To znaczków jeszcze nie wycofali?
    Przecież teraz sa karty? Już nie pamiętam kiedy ostatni raz na oczy
    widziałam znaczek.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2006-01-22 00:57:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Debowski wrote:

    > Na anatomii znaczka i biletu miesięcznego to ja się za bardzo nie znam,
    > ale czy hipotetycznie, taki niezanumerowany znaczek nie umożliwia jego
    > przełożenia do innego biletu?

    I właśnie po to wymyślili nr legitymacji na znaczku.

  • 8. Data: 2006-01-22 01:44:25
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    > To znaczków jeszcze nie wycofali?
    > Przecież teraz sa karty? Już nie pamiętam kiedy ostatni raz na oczy
    > widziałam znaczek.

    Na Warszawie świat się nie kończy. Pomyśl, zanim coś napiszesz.

    Piotr

  • 9. Data: 2006-01-22 11:48:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@n...ma.wp.pl> napisal(a):

    > To znaczków jeszcze nie wycofali?
    > Przecie? teraz sa karty? Ju? nie pami?tam kiedy ostatni raz na oczy
    > widzia?am znaczek.

    Ty to jesteś głupsza niż świat przypuszczał...
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 10. Data: 2006-01-22 14:04:26
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 22 Jan 2006 11:48:40 +0000 (UTC), *Samotnik*
    <news:dqvreo$ke1$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Ty to jesteś głupsza niż świat przypuszczał...

    Stuknij się w głowę.
    U nas są karty miejskie, a nie jakieś znaczki.

    --
    Kaja