  • 11. Data: 2007-01-10 20:27:05
    Temat: Re: zmiana wymiaru pracy bez mojej wiedzy
    Od: "c-kasky" <c...@z...net>

    Użytkownik "PayMay" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:eo3ho4$o25$1@news.onet.pl...
    > ale masz rację,
    >
    > to może być bląd komputera można iść do ZUS najpierw i wszystko wyjaśnić

    Moi drodzy obawiam sie, ze to nie jest blad komputera.....skladka jest
    placona za pol etatu......
    a nie podpisywalam zadnego aneksu do pracy.......wlasciwie nic nie
    podpisywalam :(((

  • 12. Data: 2007-01-10 21:04:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eo3i7j$jbm$1@atlantis.news.tpi.pl c-kasky
    <c...@z...net> pisze:

    > Moi drodzy obawiam sie, ze to nie jest blad komputera.....skladka jest
    > placona za pol etatu......
    > a nie podpisywalam zadnego aneksu do pracy.......wlasciwie nic nie
    > podpisywalam :(((
    Wal do ZUSu i zgłoś sprawę. Masz umowę z okreslona płacą i druki wpłat RMUA.
    Nic więcej nie potrzeba.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-01-10 22:28:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "c-kasky" <c...@z...net> napisał w wiadomości

    > Czy pracodawca moze zrobic cos takiego bez mojej wiedzy i zgody, co mam zrobic
    > w tej sytuacji ??

    Ja, to bym najpierw zapytał parcodawcy. Zmienić Ci wymiaru czasu pracy bez
    Twojego podpisu nie mógł. Ale może po prostu si ktoś pomylił. A jak nie uzyskasz
    satysfakcjonuja,cej odpowiedzi, to zostaje Ci zgłoszenie przestępstwa.

  • 14. Data: 2007-01-10 22:50:02
    Od: m...@g...com

    c-kasky wrote:

> [...]
    > placona za pol etatu......
    > a nie podpisywalam zadnego aneksu do pracy.......wlasciwie nic nie

    Zaraz, ale składka nie jest płacona "od etatu", tylko od wynagrodzenia. Czy
    zarabiasz tyle ile zarabiałeś przed rzekomym zmniejszeniem wymiaru pracy?

    p. m.

  • 15. Data: 2007-01-11 09:55:36
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 10 sty o godzinie 22:04, na pl.soc.prawo, Jotte napisał(a):

    > Wal do ZUSu i zgłoś sprawę. Masz umowę z okreslona płacą i druki wpłat RMUA.
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Że co proszę?
    Co za twór wymyśliłeś?
    RMUA - to raport - dla osoby ubezpieczonej, taka ZUSowska forma "paska".
    RMUA nie stanowi dowodu wpłaty należnych składek przez płatnika.
    Kto jak kto, ale Ty powinieneś to wiedzieć i nie popełniać takich błędów.

    --
    Herbi
    11-01-2007 10:55:35

  • 16. Data: 2007-01-11 11:13:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:3ns6xwal5rab$.dlg@onet.pl Herbi <z...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > RMUA nie stanowi dowodu wpłaty należnych składek przez płatnika.
    > Kto jak kto, ale Ty powinieneś to wiedzieć i nie popełniać takich błędów.
    Właśnie mam przed sobą taki raport RMUA.
    Znajdują się na nim:
    - pełne dane identyfikacyjne płatnika składek i osoby ubezpieczonej,
    - zestawienie należnych składek wraz z tytułem ubezpieczenia, wymiarem czasu
    pracy, podstawą wymiaru składek,
    - oświadczenie płatnika następującej treści: "Oświadczam, że dane w
    formularzu są zgodne ze stanem prawnym i faktycznym. Jestem świadomy(a)
    odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy".
    - pieczęć adresowa płatnika, pieczęć i podpis osoby upoważnionej.
    Pozwolę sobie zaprzeczyć, że ten dokument to tylko taka ZUSowska forma
    "paska" i nie stanowi dowodu na nic.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-01-11 13:44:57
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 11 sty o godzinie 12:13, na pl.soc.prawo, Jotte napisał(a):

> [...]
    > odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy".
    > - pieczęć adresowa płatnika, pieczęć i podpis osoby upoważnionej.

    No i wszystko się zgadza.

    > Pozwolę sobie zaprzeczyć, że ten dokument to tylko taka ZUSowska forma
    > "paska" i nie stanowi dowodu na nic.

    Ależ ja podważałem tylko Twoje zdanie że RMUA to "druk wpłaty".
    RMUA, moim zdaniem jest dokumentem niezmiernie ważnym (w przyszłości), w
    przypadku jakichś dziwnych "składek" etc. jest to informacja o podstawie
    ubezpieczenia oraz wielkości składek które powinien odprowadzić płatnik. W
    sytuacji kiedy okazałoby się że na koncie np. OFE nie ma składek- to RMUA
    jest bardzo dobrym dokumentem na wskazanie "winnego" ;)

    --
    Herbi
    11-01-2007 14:44:53

  • 18. Data: 2007-01-11 19:17:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:148s640ru1qv1$.dlg@onet.pl Herbi <z...@o...pl>
    pisze:

    > Ależ ja podważałem tylko Twoje zdanie że RMUA to "druk wpłaty".
    A, to OK, niefortunne sformułowanie.

> [...]
    > sytuacji kiedy okazałoby się że na koncie np. OFE nie ma składek- to RMUA
    > jest bardzo dobrym dokumentem na wskazanie "winnego" ;)
    No więc właśnie. To miałem na myśli.

    --
    Jotte