  • 1. Data: 2003-06-07 06:52:19
    Temat: USA: zmiana operatora, a zachowanie numeru tel.
    Od: "awe" <a...@w...pl>

    http://www.cnn.com/2003/TECH/internet/06/06/cell.num
    bers.ap/index.html

    Court: Cell phone users can keep numbers when switching
    Friday, June 6, 2003 Posted: 4:31 PM EDT (2031 GMT)

    WASHINGTON (AP) -- Cell phone users should be allowed to keep their numbers
    when they switch to new providers, a federal court ruled Friday in rejecting
    an appeal by wireless companies.

    Consumer advocates say not having that option is one of the biggest barriers
    preventing more wireless customers from switching in search of better
    service and prices. The Federal Communications Commission is requiring
    wireless carriers to provide "number portability" by November 24.

    Verizon Wireless and the Cellular Telecommunications and Internet
    Association, an industry group, challenged the requirement in April, telling
    the U.S. Court of Appeals for the District of Columbia that the FCC
    overstepped its authority. They argued the rule will raise costs while doing
    little to promote competition.

    The court's three-judge panel rejected that challenge, calling the FCC's
    action "permissible and reasonable." The court also said the cell phone
    companies waited too long to object to the rule.

    "It is obvious that any regulation that frees consumers from staying with
    carriers with whom they are dissatisfied affords them protection," the court
    said. "It was reasonable for the FCC to conclude that wireless consumers
    would switch carriers at even higher rates if they could keep their phone
    numbers."

    CTIA President Tom Wheeler said he was disappointed by the decision. He said
    that if the FCC doesn't provide more guidance on how number portability will
    work, "consumers will find chaos in the market."

    Big costs for industry
    Verizon Wireless, which has been working for months to meet the deadline,
    said it would push for Congress to undo the requirement.

    "Requiring local number portability is bad public policy," the company said
    in a statement. "The resources required to fulfill this new mandate will
    unnecessarily be redirected from our core business activities: expanding
    network quality and reach, improving customer service, and initiating new
    services and products."

    The wireless industry estimates that number portability will cost more than
    $1 billion in the first year and $500 million each year thereafter.

    Chris Murray, an attorney for Consumers Union, publisher of Consumer Reports
    magazine, called the court ruling a "a big win for consumers." He said the
    lack of portability particularly harms small businesses and self-employed
    people because when switching carriers they lose numbers known by their
    customers.

    Congress decided in 1996 that people can keep their traditional local phone
    numbers when they change phone companies. The FCC said soon after that
    wireless carriers should offer that ability to people in the largest 100
    U.S. cities by June 1999.

    Extending deadlines
    The FCC extended that deadline three times, most recently granting a
    yearlong extension last summer after Verizon Wireless asked the commission
    to eliminate the requirement.

    Most wireless companies argue that their industry is competitive enough and
    doesn't need a regulatory boost. They say there are about 146 million U.S.
    cell phone subscribers and about a third of them change carriers each year.

    Many cell phone users outside the United States, in places such as Britain,
    Australia and Hong Kong, already have the option of keeping their numbers
    when they switch carriers.

  • 2. Data: 2003-06-07 07:17:49
    Temat: Re: zmiana operatora, a zachowanie numeru tel.
    Od: "JScoolG" <j...@o...pl>

    Wiadomo operatorzy medzą bo number portability jest kosztowny , a skutkuje
    rynkiem idealnie konkurencyjnym. Na tamtejszym rynku nie będzie już
    problemów w stylu "...odszedłbym z plusa ale numer mnie trzyma"
    W Polsce tez to chyba ostatnio uchwalony tylko nie wiem czy odnośnie komórek
    czy tylko telefonni stacjonarnej.
    Jesli chodzi o wprowadzenie tego w istniejącej sieci to nie stanowi to
    problmu , mozna ( a nawet trzeba) wykorzystać platforme IN , którą ma chyba
    każdy operator (w usa napewno każdy)
    Z drugiej strony NP nakłada na operatora więcej obowiązków a z tym wiążą się
    koszty .

  • 3. Data: 2003-06-07 07:59:53
    Od: kkkamil <k...@o...pl>

    niby to dobre ale ma tez wady, bo skad mialbym wiedziec z jakiej bramki
    sms-owac? albo czy dzwonie do mojego operatora czyu do innego? (mam idee
    to mnie to rybka gdzie dzwonie ale bywaja roznice w kosztach polaczen).

    pozdrawiam. kkkamil

  • 4. Data: 2003-06-07 08:25:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    kkkamil <k...@o...pl> writes:

    > bramki sms-owac? albo czy dzwonie do mojego operatora czyu do innego?
    > (mam idee to mnie to rybka gdzie dzwonie ale bywaja roznice w kosztach
    > polaczen).

    No to przestana bywac.

    MJ

  • 5. Data: 2003-06-07 10:51:53
    Od: LMB <N...@s...pl>

    JScoolG wrote:

    > Wiadomo operatorzy medzą bo number portability jest kosztowny , a skutkuje
    > rynkiem idealnie konkurencyjnym. Na tamtejszym rynku nie będzie już
    > problemów w stylu "...odszedłbym z plusa ale numer mnie trzyma"

    Czekaj.. jak oni to rozwiążą - przecież tam co sieć to inny system.
    Ciekawe to będzie. Wygląda na to, że USA zaczęła gonić resztę świata w
    komórkach.

    > W Polsce tez to chyba ostatnio uchwalony tylko nie wiem czy odnośnie komórek
    > czy tylko telefonni stacjonarnej.

    The latter.

    > Jesli chodzi o wprowadzenie tego w istniejącej sieci to nie stanowi to
    > problmu , mozna ( a nawet trzeba) wykorzystać platforme IN , którą ma chyba
    > każdy operator (w usa napewno każdy)

    A software?

    > Z drugiej strony NP nakłada na operatora więcej obowiązków a z tym wiążą się
    > koszty .

    LMB

    --
    == Download SiteFinder and get Warez, MP3, Movies, etc. from IRC ==
    ============== http://www.sitefinder.pl =====================

  • 6. Data: 2003-06-07 13:24:43
    Od: "JScoolG" <j...@o...pl>

    > Czekaj.. jak oni to rozwiążą - przecież tam co sieć to inny system.
    Tak było pare lat temu , teraz GSM ma tam całkiem przyzwoity zasięg (na
    1900) budują tez sieć 850. Oprócz tego jest jescze TDMA i CDMA , ale
    zdecydowanie mniej jest ich niż GSM
    Poza tym co za różnica jakie są tam systemy ????
    ZTCW Number Portability polega na tym że rozmowy bedą wyłapywane w SSP i SSP
    wyśle zapytanie do SCP. SCP powie na jaki numer trza przekierować rozmowe
    DE FACTO stały numer stanie się numerem wirtualnym , tzn 608999999 bedzie
    wirtualny , a rzeczywisty będzie niewidoczny dla klienta
    SSP dostanie informacje 608999999 przekierój np na 501989898 ( ale tego 501
    nikt nie widzi)
    Generalnie scenariusz identyczny jak przy zwykłym przekierowaniu polączeń !!
    DO NP dostawia się wydzielone SSP i SCP , albo korzysta sie z istniejących
    SSP i SCP to takie urządzenia Sieci inteligentnej
    To jaki system tam jest nie ma znaczenie (CDMA GSM) wazne żeby był INAP
    czyli ss7
    > > W Polsce tez to chyba ostatnio uchwalony tylko nie wiem czy odnośnie
    komórek
    > > czy tylko telefonni stacjonarnej.
    >
    > The latter.

    Nie rozumiem

    > > Jesli chodzi o wprowadzenie tego w istniejącej sieci to nie stanowi to
    > > problmu , mozna ( a nawet trzeba) wykorzystać platforme IN , którą ma
    chyba
    > > każdy operator (w usa napewno każdy)
    >
    > A software?
    Platforma IN to software i HARDWARE

    Pozdro
    Jacek

  • 7. Data: 2003-06-07 13:36:06
    Od: "Piotr C." <p...@m...com>

    Użytkownik "JScoolG" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > SSP dostanie informacje 608999999 przekierój np na 501989898 ( ale
    > tego 501 nikt nie widzi)

    Ale ale... tym samym blokuje zawsze co najmniej 2 numery. Operator, od
    którego odszedłem, może zapytać: "z jakiej paki mamy opłacać w Urzędzie
    numer przez kilka lat, z którego nie możemy korzystać?" Będzie to wymagało
    odpowiedniego przepisu, albo bardziej zaawansowanego niż przekierowanie
    rozwiązania technicznego.

    pozdr.

    PS. A i tak autor powinien dostać zj****ke za krospost na 3 grupy.

  • 8. Data: 2003-06-07 14:34:57
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Użytkownik "JScoolG" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > DE FACTO stały numer stanie się numerem wirtualnym , tzn 608999999 bedzie
    > wirtualny , a rzeczywisty będzie niewidoczny dla klienta
    > SSP dostanie informacje 608999999 przekierój np na 501989898 ( ale tego 501
    > nikt nie widzi)
    > Generalnie scenariusz identyczny jak przy zwykłym przekierowaniu polączeń !!

    No niezupełnie identyczny, bo jeszcze musi być wysyłany poprawny CID
    (czyli 608999999, a nie 501989898).

    Pozdrawiam
    --
    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 9. Data: 2003-06-07 17:21:27
    Od: LMB <N...@s...pl>

    JScoolG wrote:

    > > Czekaj.. jak oni to rozwiążą - przecież tam co sieć to inny system.
    > Tak było pare lat temu , teraz GSM ma tam całkiem przyzwoity zasięg (na
    > 1900) budują tez sieć 850. Oprócz tego jest jescze TDMA i CDMA , ale
    > zdecydowanie mniej jest ich niż GSM
    > Poza tym co za różnica jakie są tam systemy ????

    Myślisz, że mają identyczne platformy obsługi uzytkowników? (poewnie, że
    nie muszą być inne)

    [...]
    > > > Jesli chodzi o wprowadzenie tego w istniejącej sieci to nie stanowi to
    > > > problmu , mozna ( a nawet trzeba) wykorzystać platforme IN , którą ma
    > chyba
    > > > każdy operator (w usa napewno każdy)
    > >
    > > A software?

    > Platforma IN to software i HARDWARE

    A software!!!! Co z software, czy tam wszystko jest kompatybilne? Nie
    wierzę.

    > Pozdro
    > Jacek
    LMB

  • 10. Data: 2003-06-09 10:26:14
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    > A software?
    >
    > > Platforma IN to software i HARDWARE
    >
    > A software!!!! Co z software, czy tam wszystko jest kompatybilne? Nie
    > wierzę.

    A po co kilkadziesiąt kilgramów specyfikacji SS7 ????