    From: "miffy" <m...@m...mi>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiana imienia na imie niepolskie - przejdzie?
    Date: Fri, 13 Apr 2007 10:09:31 +0200

    > Wszystko zależy jak to uzasadnisz.
    > Zwykle rodzice uzasadniają imię dziecka tym, że jedno z rodziców ma
    > niepolskie pochodzenie.
    > Jak masz jakieś korzenie hiszpańskie to możesz próbować.
    > Bez sensownego uzasadnienia ci odmówią. Spróbować zawsze możesz.

    Myślę, że jesteś w błędzie. Moja kolezanka chciała córkę nazwać imieniem
    niepolskim - ojciec obcokrajowiec. Niestety powiedzoano jej, że w Polsce
    można uzywac tylko tych imion, które są w polskim "kalendarzu". Nie wiem,
    czy jest jakis konkretny spis czy co ale wydaje mi się, że tym bardziej nie
    można zmienić imienia na niepolskie, skoro nawet dziecka "po ojcu" nazwac
    tak nie można.

    PS Ja jestem po zmienie imienia (polskie na polskie) i naprawde trzeba to
    dobrze uzasadnić, nie wystarczy "bo to mi sie podoba a to nie, o tym
    marzyłem" itp. W moim przypadku uzasadniemiem były dokumenty (czyli listy,
    faktury, karta pływacka ;-) )z wielu lat wstecz, udowadniające, że
    posługiwałam sie innym imieniem, niż tym, co widnieje w metryce.