  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiana czy uchylenie postanowienia sądu
    Date: Wed, 26 Jul 2006 01:29:55 +0200

    news:ea67q4$1no$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Z tego co piszesz, zakładając, że siostra faktycznie winna nie była i
    > osoby X i Y, to zupełnie inne osoby, to działanie komornika silnie ociera
    > się o oszustwo. Tyle, że podejrzewam, że siostra faktycznie winna była.

    Nie wiem, bo nie jestem siostrą, ona utrzymuje, że płaciła. Kłopot w tym,
    że cała sprawa jest cholernie rozwleczona w czasie, gdyż nakaz zapłaty
    został wystawiony w roku 2001, a klauzula wykonalności do tegoż w 2005 roku.
    Jak dla mnie wydaje się to bardzo dziwne, by ktokolwiek tyle czekał po
    uzyskaniu wyroku z nadaniem mu klauzuli, no chyba, że miał na uwadze fakt
    zarobienia na narastających odsetkach. Ja jestem zwolennikiem tego, że prawo
    jest po to aby go przestrzegać, więc uważam, że jeśli wyrok jest na inne
    nazwisko, to winien być sprostowany. Nie podoba mi się wizja państwa, w
    którym można być skazanym zaocznie nie wiedząc nic o tym, po czym wpada
    komornik i zajmuje majątek, nie mając do tego żadnej podstawy, poza tym, że
    jemu coś się wydaje. W końcu nawet przyjmując, że chodzi o siostrę, to
    powinna ona mieć możliwość otrzymania pozwu i złożenia sprzeciwu, a obecnie
    jest tego pozbawiona, bo nigdy nic z sądu nie dostała.
    Nawet teraz gdy niby wie o sprawie, sąd w Koninie uważa, że nie jest ona
    stroną i poza wyjaśnieniem, że nie ma mowy o pomyłce w nakazie i informacji,
    że nakaz nie jest na nazwisko mojej siostry, pomimo prośby odpisu pozwu i
    wydanego nakazu nie przysłał.

    Ja bym po prostu komornika za drzwi nie wpuścił i to on by miał teraz
    problem z udowadnianiem, że nakaz jest na niewłaściwe nazwisko. Niestety w
    szkołach uczą wiele bzdur, ale jakoś nikt nie wpadł na pomysł przedmiotu
    typu "podstawy prawa", co się w życiu o wiele bardziej przydaje niż np.
    biologia, bo o ile "nieznajomość prawa szkodzi", to z braku wiedzy na temat
    budowy pierscienic, jeszcze nikt nie umarł.