    From: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zly pies, pomocy!
    Date: Tue, 12 Mar 2002 11:45:04 +0100

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.44.0203111803540.1331-100000@localho
    st...
    > Właśnie nie wiadomo czy ucieczka zawsze jest wykluczona - jeśli ktoś biega
    > setkę w 10 sekund... ;)

    Pies i tak potrafi szybciej... i znacznie dłużej.
    A poza tym ucieczkę przed psem można potraktować jako
    prowokację.

    > Istotniejszy wpływ ma druga okoliczność, czyli sprowokowanie zwierzęcia do
    > ataku. Wykazanie tego uwolniłoby od odpowiedzialności właściciela, który
    > przecież odpowiada na zasadzie ryzyka, a więc nawet gdy nie przebywa razem
    > ze zwierzęciem.

    Nie było prowokacji, psy biegały po polu jakies 150m od drogi.
    Gdy zobaczyły ją na drodze - ruszyły do akcji.

    > Np. art. 431 ust. 1 KC.

    Dziękuję. Zajrzę.

    > Po co ta kazuistyka? Wszystko masz w w.w. przepisie.

    Bardzo żałuję, że nie mam słownika wyrazów obcych pod ręką
    gdy czytam Pańskie majle. To mi często utrudnia zrozumienie.
    No cóż. Pozostaje mi się uczyć... uczyć... uczyć...

    Pozdrawiam ... Miroo